رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 201989

تبدیل ایران به سالمندترین کشور دنیا تا 20 سال آینده

ساعت 24- عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر به درستی برای موضوع سالمندی برنامه‌ریزی نشود ایران تا 20 سال آینده تبدیل به سالمندترین کشور دنیا می‌شود.

سالمند
غلامرضا انصاری با گرامیداشت روز سالمند، گفت: موضوع سالمندی در دل خود هم تهدید است وهم فرصت چرا که اگر به درستی برنامه ریزی نشود ایران تا 20 سال آینده تبدیل به سالمندترین کشور دنیا می شود.

وی ادامه داد: از زمان انقلاب اسلامی تا کنون همه ساله شاهد بهبود وضعیت بهداشتی و رفاهی بوده ایم به گونه ای که شاخص امید به زندگی در کشور از سن 65 سال به سن 75 سال افزایش یافته است.

عضو شورای شهر تهران اظهار داشت: برای رسیدن به جامعه نمونه باید به دنبال رفاه فضیلت محور باشیم به گونه ای که رفاه یک نفر افراد دیگر را دچار مشکل نکرده و از طرفی موجب افزایش رفاه اجتماعی شود.

انصاری ادامه داد: موضوع اقتصاد اخلاقی نیز موضوع دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد اما در طول 36 سال گذشته کمتر به آن توجه شده است.

وی اظهار داشت: بومی سازی این اقتصاد با توجه به سبقه فرهنگی جامعه ایرانی انجام شدنی است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به لزوم توانمند سازی سالمندان تاکید کرد و گفت: این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد و می توان برای این موضوع سازمان های مردم نهاد را وارد موضوع کرد تا بتوانیم ظرفیت داخل جامعه را افزایش دهیم.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها