رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 632926

سفارش ۶ میلیارد دلاری قطر برای ساخت ۱۸ کشتی حمل گاز

ساعت 24 - شرکت «قطر انرژی» توافقی به ارزش ۶ میلیارد دلار با شرکت کشتی‌سازی دولتی چین برای ساخت ۱۸ کشتی حمل گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) امضا کرد.

به گزارش ایسنا، شرکت «قطر انرژی» در بیانیه‌ای اعلام کرد این شرکت کشتی سازی، کشتی‌های ال‌ان‌جی فوق مدرن در اندازه کیو سی مکس را خواهد ساخت. هشت کشتی در سال‌های ۲۰۲۸ و ۲۰۲۹ تحویل داده خواهند شد و ۱۰ کشتی در سال‌های ۲۰۳۰ و ۲۰۳۱ تحویل داده می‌شوند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، پروژه «نورت فیلد وست»، به پروژه‌های فعلی «نورت فیلد ایست» و «نورت فیلد ساوت» اضافه می‌شود و این سه پروژه توسعه، ظرفیت تولید سالانه ال‌ان‌جی قطر را از ۷۷ میلیون تن فعلی، به ۱۴۲ میلیون تن پایان دهه جاری خواهند رساند.

قطر با برنامه‌ای که برای افزایش ظرفیت تولید سالانه ال‌ان‌جی از ۷۷ میلیون تن فعلی، به ۱۴۲ میلیون تن دنبال می‌کند، به کشتی‌های ال‌ان‌جی بیشتری نیاز دارد. این شرکت در ماه گذشته، توافقی را برای اجاره ۱۹ کشتی امضا کرد. با قرارداد اخیر، تعداد کشتی‌های تحت توافق‌های کرایه بلندمدت، به ۱۰۴ کشتی می‌رسد که قطر برای صادرات ذخایر عظیم گاز خود، از آن‌ها استفاده خواهد کرد.

در حالی که آمریکا در اوایل سال میلادی جاری، تصویب مجوزهای پروژه‌های جدید صادرات ال‌ان‌جی را متوقف کرد و ابهاماتی را درباره چشم انداز عرضه از این کشور از اواخر دهه ۲۰۲۰ به بعد ایجاد کرد، قطر در حال پیشبرد برنامه‌های توسعه ظرفیت تولید خود بوده و با امضای قراردادهای اجاره کشتی‌های جدید، می‌تواند در اواخر دهه جاری، دوباره به بزرگترین کشور صادرکننده ال‌ان‌جی تبدیل شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها