رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 632925

دولت دنبال دلار 75 هزار تومانی است؟

ساعت 24 - داستان ارز این روزها بیش از پیش به مساله اول اقتصاد ایران تبدیل شده است. هرجایی که اقتصاد حتی سست‌تر از پیش می‌شود می‌توان رد پای مسایل ارزی را در آنجا دید. روزی صادرکنندگان گلایه دارند، روزی تولیدکنندگان شکایت دارند و روزی هم همه شهروندان. اما صدا به جایی نمی‌رسد.

یک مساله مهم این است که آیا دولت از گران شدن قیمت هر دلار در بازار سود می‌برد. کارشناسان می‌گویند بانک مرکزی به عنوان انحصارگراز افزایش قیمت دلار سود می‌برد که عینا به دولت منتقل می‌شود. این در حالی است که دولت اصرار دارد چنین چیزی صحت ندارد و دولت دنبال کسب سود بیشتر از مسیر فروش دلار به قیمت‌های بالا نیست. این در حالی است که یک عضو کمیسیون کشاورزی: دولت می‌خواهد قیمت دلار را بین ۶۵ تا ۷۵ هزار تومان نگه دارد.

ذبیح الله اعظمی ساردویی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین، گفت: «واقعیت این است که دولت باید در شرایط فعلی و و وضع موجود دخالت کرده و آن را کنترل کند. یک مسئله عامیانه در میان مردم وجود دارد که می‌گویند، دولت هر وقت که بودجه کم می‌آورد از بالا رفتن دلار خوشحال می‌شود زیرا آن‌ها را فروخته و بدهی‌های خودش را پرداخت می‌کند. »

این عضو کمیسیون کشاورزی، با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور گفت: «من گفتم دلار در بدبینانه‌ترین حالت به ۱۰۰ هزار تومان می‌رسد، اما گفتم به ۸۰ هزار تومان نیز می‌رسد که شرایط به آن نزدیک شد. هر چند دولت تلاش می‌کند که دلار را بین ۶۵ هزار تومان تا ۷۵ هزار تومان نگه دارد. اما ممکن است در شرایط بین‌المللی گاهی اتفاقاتی رخ بدهد یا دونالد ترامپ دوباره روی کار آمده و کاری بکند که روی قیمت ارز تاثیر بگذارد. در شرایط بدبینانه، دلار به ۱۰۰ هزار تومان می‌رسد اما اگر دولت مدیریت کند بین همین ۶۰ تا ۸۰ هزار تومان ممکن است باشد. »

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها