رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 218423

پایان نمونه‌برداری از پیکر قربانیان تصادف 2 قطار

ساعت 24-سرپرست دادسرای امور جنایی تهران با بیان اینکه نمونه‌برداری از پیکر قربانیان حادثه تصادف 2 قطار به پایان رسیده است، گفت: اجساد برای تدفین به نماینده استانداری آذربایجان شرقی تحویل داده شده است.

تصادف قطار
div class="centercolumn col-md-7 col-sm-12 col-xs-12">
قاضی محمد شهریاری سرپرست دادسرای امور جنایی تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی فارس در خصوص انجام آزمایش‌های مربوط به نمونه‌برداری از قربانیان حادثه تصادف دو قطار در ایستگاه هفت‌خوان سمنان در ساعت 3 بامداد روز جمعه حدود 40 کاور اجساد مربوط به تصادم قطار به پزشکی قانونی تهران واقع در کهریزک انتقال داده شد.

وی افزود: در همان زمان این جانب به عنوان نماینده دادستان تهران و مسئول پرونده شناسایی اجساد قربانیان این حادثه به همراه اکیپ‌های مربوط به نمونه‌برداری و عکسبرداری به پزشکی قانونی تهران عزیمت کردیم.

سرپرست دادسرای امور جنایی تهران بزرگ گفت: از همان لحظات اول اکیپ‌های نمونه‌بردار اقدام به نمونه‌برداری DNA عضلانی و DNA مربوط به مغز استخوان کردند و در کنار این اقدام تا آنجا که امکان داشت از اجسادی که سالم باقی مانده بودند اثر انگشت تهیه کرده و فیلم و عکس گرفته شد.

وی افزود: با توجه به پایان نمونه‌برداری از اجساد و باقی‌مانده پیکر قربانیان برای تک‌ تک افراد گواهی فوت و جواز دفن صادر شده و اجساد برای انتقال به استان آذربایجان شرقی تحویل نماینده استانداری شد.

قاضی محمد شهریاری در خصوص حادثه دیگر که مربوط به شهادت زائران اربعین حسینی در منطقه حلّه بود نیز گفت: پیکر این قربانیان هم به محض آنکه با پروازی از بغداد به تهران منتقل شد مورد بررسی و نمونه‌برداری قرار گرفت اما تفاوت آن با قربانیان حادثه تصادف قطار در این است که پیکر این شهدا عمدتاً سالم نبوده و کار نمونه‌برداری و تطابق کمی زمان‌بر است.

وی با اشاره به اینکه آنگونه که مشخص است بیشتر زائران مربوط به استان خوزستان هستند، گفت: با توجه به بعد مسافت نیازی به حضور خانواده قربانیان در تهران نیست و این افراد می‌توانند با مراجعه به پزشکی قانونی استان خوزستان یا مراکز استان ها جهت نمونه گیری DNA اقدام نمایند.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها