رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 220168

دولت و رییس آن در داخل مشت می‌خورند و تضعیف می‌شوند

طمع امریکاییها را چه کسانی برانگیختند؟

ساعت ۲۴- طیف‌های تندروی جریان اصولگرایان کارش از طغیان علیه پیشگامان خود گذشته است و انگار هم‌قسم شده‌اند دولت روحانی را به هر ترتیب زمینگیر کنند و رای او را در انتخابات آتی به حداقل برسانند. این طیف‌ها از هر رخدادی علیه رییس‌جمهور استفاده می‌کنند و اجزای دولت زیر دست و پا گرفته و هر چه می‌توانند نصیب آنها می‌کنند.

روحانی
dir="RTL" style="text-align:justify">یک عضو موثر حزب‌الله در شبکه‌های اجتماعی خبر داده است که ظریف در مرز برکناری است که با خطاب سایت وابسته به احمد توکلی مواجه می‌شود. سایت الف می‌نویسد که بدنام کردن ۵ وزیر دولت در ارتباط با یک خانم نویسنده یکی از بدترین کارهاست. از طرف دیگر رییس کل بانک مرکزی زیر ضر است که تحمیل دولت را پذیرفته و از سر عمت قیمت دلار را با عرضه کم در مسیر صعود قرار داده است تا دخل و خرج دولت سازگار شود.

وزیر راه و شهرسازی اکنون به جای اینکه در موقعیت برتر برای چانه‌زنی قرار گیرد تا بتواند سد تحریم را به آوردن هواپیما به ایران بشکند در این فکر است که چگونه باید با پدیده استیضاح مواجه شود. وزیر نفت که توانست با ترفندهای گوناگون ایران را در اوپک در شرایط ممتاز قرار دهد به جای اینکه تشویق شود هنوز زیر ضرب قراردادهای تازه است.

از طرف دیگر و مهم‌تر از همه یورش مستقیم به شخص رییس‌جمهور است که از هر سو تیرهای انتقاد به سوی او پرتاب می‌شود. برخی دیگر از معاونان رییس‌جمهور نیز همانند رییس دولت با فشارهای عجیب افراطیون که صدها رسانه ملی و محلی از هر نوع آن در اختیارشان است مواجه شده‌اند و حتی دولت در گوشه رینگ گرفتار شده و به جای تهاجم به امریکا باید جواب داخلی‌ها را بدهد معلوم است که طمع دوستان ترامپ برانگیخته می‌شود. آنها با خود حساب می‌کنند دولت روحانی نمی‌تواند تضمین کند که نایب رییس مجلس که اتفاقا با دولت و رییس مجلس دوستی و نسبت دارد بتواند به جایی برود و سخنرانی کند، چرا باید مورد هجوم قرار نگیرد.

تندروهای امریکایی اگر با دولتی نیرومند مواجه می‌شدند که فارغ از هر گرایش سیاسی در داخل دست‌کم دشمن کینه‌ورز نداشت، بدون تردید رفتاری دیگر داشتند. دست و پای دولت را بسته و سر و بدن و دست و پای آن را زیر ضربه‌های عجیب انتقادهای غیرکارشناسی قرار داده‌اند و آنگاه انتظار دارند تندروهای امریکایی بادولت ایران سازگاری کنند و به این دولت هجوم نبرند.

وقتی برخی از طیف‌های تندرو از اینکه برجام به دست‌انداز خورده خرسندند و خوشحالی خود را پنهان نیز نمی‌کنند دولت با کدام پشتوانه داخلی می‌تواند درمجادله با امریکایی‌ها مقابله کند. وقتی شما می‌گویید عرضه نگه داشت نرخ ارز را ندارد، وقتی به دولت سرکوفت می‌زنید چرا در برابر هجوم امریکا منفعل است، وقتی وزیر راه و شهرسازی در گوشه رینگ زیر ضربه‌هاست و... انتظار دارید امریکایی‌ها به وعده خویش در برابر یک دولت ناتوان عمل کنند.

به گزارش ساعت ۲۴، امریکایی‌ها نشان داده‌اند در استفاده از فرصت‌هایی که به دست می‌آورند مزیت دارند و نظام سیاسی آنها انعطاف کافی برای اقدام یا ضد اقدام در هر مورد را در مدت کوتاه دارند. سناتورهای امریکا اگر در برابر خود دولتی کارآمد، پرقدرت و متحد بادیگر احزاب و گروه‌ها می‌دیدند هرگز رفتاری برخلاف برجام نمی‌کردند. این اتفاق در حالی رخ داده که کارشناسان باور دارند برگشت به پیش از برجام ناممکن است. قراردادهای پی‌درپی که از سوی خارجی‌ها در همین روزهای اخیر منعقد شده نشان می‌دهد فضای عمل با فضای سیاه‌نمایی افراطیون تفاوت دارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها