رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 245522

ربیعی: نگاه قجری به خزانه نداریم

ساعت 24-ذوزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سنتم هیچگاه سیاسی نبوده است، گفت: نگاه قجری به خزانه نداریم.

علی ربیعی
style="text-align:justify">علی ربیعی در جشنواره نیکوکارآفرین که در مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش برگزار شد با بیان اینکه وقتی کودکان از تحصیل باز می‌مانند زندگی سختی خواهند داشت، تصریح کرد: در این چرخه کودک توانمند نمی‌شود و نمی‌تواند شغل مناسبی به دست بیاورد و دچار آسیب می‌شود. این چرخه، افراد را در جوامع در معرض تهدید قرار می‌دهد.

وی افزود: امروز شخصی اظهارنظرهایی کرده بود، در حالی که باید بگویم سنتم هیچ‌گاه سیاسی نبوده است و بالاترین کنش سیاسی‌مان این بوده است که مردم راضی باشند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه نگاه قجری به خزانه نداریم، گفت: بیش از ٧٠٠ هزار میلیارد تومان درآمد نفتی در دولت قبل به دست آمد اما شغلی ایجاد نشد. دولت روحانی دولت ساکت و کم‌صدایی است. قرار نیست شروع کنیم و اطلاعیه بدهیم که اینها قجری به خزانه نگاه می‌کنند. کسی که سازمان برنامه را منحل می‌کند قجری نگاه می‌کند یا ما؟ هر چند ما مدعی نیستیم آبادانی ایجاد کردیم و باید خیلی کار کنیم.

ربیعی اظهار کرد: در سال ۹۱ روند تغییر نرخ بیکاری مشخص است. فقط ۱۰۰ هزار شغل در غرب و شرق تهران ایجاد کردیم. دوره شما در دولت قبل ۶۷ درصد بازنشسته‌ها حقوقشان از نرخ تورم پایین افتاد و برای جبران آن، دولت یازدهم در سال اول ۳۱ درصد، در سال دوم ۲۰.۷ و در سال سوم ۱۵.۶ درصد حقوق را افزایش داد.

ربیعی خطاب به منتقدان ادامه داد: قدرت خرید مردم در دوران شما در دولت قبل نابود شد. آن تورم اگر ادامه می‌یافت معلوم نبود شاخص‌های ما کجا بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در تامین اجتماعی با ۴۰۰۰ میلیارد تومان بدهی در سال ۸۴ روبه‌رو بودیم که در ابتدای دولت به ۶۰ هزار میلیارد تومان رسید و حالا نمی‌شود آن را کنترل کرد، گفت: در چنین وضعیتی بودیم. چه کسانی شب انتخابات دستمزدها را بدون هیچ عقبه‌ای افزایش دادند؟ در این فرصت، در مورد حملات به دولت در صدد پاسخگویی نبودم و فکر می‌کردم وزارتخانه‌ام به دور از حاشیه باید امور اقشار پایین را پیش ببرد اما بدیهیات را نمی‌توان پنهان کرد.

وی افزود: امروز ۲۹ هزار و ۴۰۱ واحد تولیدی بررسی شدند و ما فکر می‌کنیم به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی عمل کرده‌ایم.

ربیعی به ایجاد پایگاه اطلاعاتی رفاهی اشاره کرد و گفت: متوجه شدیم ۱۲۵ هزار کودک به مدرسه نمی‌روند. اطلاعات اینها را از هدفمندی گرفتیم و با والدینشان تماس گرفتیم که علت نرفتن کودکشان را به مدرسه جویا شویم. خوشحال بودند که کسی از دولت با آنها تماس گرفته است. در سیستان و بلوچستان ۲۵ هزار کودک داشتیم که به مدرسه نمی‌رفتند. ما در تلاشیم با همکاری خیران و سایر نهادها این مشکلات را رفع کنیم.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها