رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 335380

روایت محسن رضایی از رشادت‌های «سرلشکر سلیمانی» در میدان جنگ

ساعت24-فرمانده اسبق سپاه پاسداران، گفت : قاسم سلیمانی خودش را در گمنامی یافته و به همین دلیل می‌خواهد در گمنامی پرواز کند.

سرلشکر "محسن رضایی" در همایش "سلام سردار" در دانشگاه تهران، اظهار کرد: در بهمن و اسفند سال ٦٠ آماده برگزاری عملیات فتح المبین بودیم؛ سپاه باید با ١١ تیپ در این عملیات شرکت می‌کرد درحالیکه آن زمان سپاه تنها ٣ تیپ داشت؛ تشکیل تیپ نظامی ظرف یک یا دو ماه کاری بسیار دشوار و غیرقابل تصور بود و سپاه باید ظرف این مدت ٨ تیپ را تشکیل می‌داد و ساماندهی می‌کرد.

وی ادامه داد: به دنبال آدم‌هایی می‌گشتیم که توانایی تشکیل و ساماندهی این تیپ‌ها را داشته باشند. احمد متوسلیان، ابراهیم همت، علی فضلی و قاسم سلیمانی، از جمله افرادی بودند که برای فرماندهی تیپ مدنظر بودند؛ من (محسن رضایی)، شهید باقری، امیر شمخانی و سرلشکر رشید، مسئولیت بررسی سوابق این افراد را بر عهده داشتیم.

رضایی تصریح کرد: وقتی به قاسم سلیمانی رسیدیم کمی اختلاف شد و شهید باقری گفت "برادر محسن، عجله نکن. فعلا یک گروه رزمی به قاسم بدهیم و بعد از آن، او فرمانده تیپ شود"؛ یکم فروردین ٦١ عملیات موفقیت آمیز فتح المبین آغاز شد و طی آن ٩ هزار اسیر گرفتیم و حقیقتا یکی از قهرمانان اصلی قصه واقعی، حاج قاسم سلیمانی بود.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران، افزود: قاسم سلیمانی خودش را در گمنامی یافته و به همین دلیل می‌خواهد در گمنامی پرواز کند.

میزان

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها