رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 339996

نگرانی از چالش مدیریتی در شهرداری تهران

ساعت24 - کارشناسان، صاحب‌نظران و متخصصین امور اتفاق نظر دارند که کار «اجرا» در همه کشورهای جهان و در همه سطوح خصوصا سطوح مدیریتی دشوار و پرزحمت است، در این میان در کشور ما که به هر حال با چالش‌های متعدد و عمیقی روبه‌رو هستیم امور اجرایی از صعوبت بسیار بالایی برخوردار است.

شهرداری تهران
div style="text-align:justify">

محمد کاظمی در روزنامه اعتماد نوشت: کارشناسان، صاحب‌نظران و متخصصین امور اتفاق نظر دارند که کار «اجرا» در همه کشورهای جهان و در همه سطوح خصوصا سطوح مدیریتی دشوار و پرزحمت است، در این میان در کشور ما که به هر حال با چالش‌های متعدد و عمیقی روبه‌رو هستیم امور اجرایی از صعوبت بسیار بالایی برخوردار است و خصوصا مدیران آگاه و خدوم که بنای پشت‌هم‌اندازی و دور زدن قانون را نداشته باشند و اراده اصلی‌شان خدمت به مردم باشد و تنبلی به خود راه ندهند و تنعم صرف از پست‌های مدیریتی وجهه همت‌شان نباشد به واقع کمتر از حاضرشدن در میدان جنگ برای‌شان اتفاق نمی‌افتد.

یک جامعه آگاه از چنین مدیرانی تمام قامت حمایت می‌کند و قدرشان را می‌داند. شهرداری تهران علاوه بر داشتن حوزه مدیریتی بسیار گسترده و حساس با موانع و چالش‌های ذاتی و به ارث مانده از گذشته هم روبه‌رو است و اگر کسی آگاهانه داوطلب چنین مدیریتی شود و برنامه هم داشته باشد و نخواهد با شهر فروشی و له کردن محیط زیست به اداره شهر بپردازد حتی مخالفان سیاسی هم باید از او استقبال کنند و شاکر باشند که پایتخت را از گرداب بحران نجات می‌دهد. اگر سیر چالش‌های درآمدی، محیط زیستی، نیروی انسانی و ترافیکی در تهران ادامه پیدا کند باید همه جناح‌ها و گرایش‌ها نگران باشند و بدانند که صلاح و فساد شهرداری تهران در کل کشور اثر گذار است و حداقل در این مورد باید منافع جناحی و شخصی را فرع بر مصالح کشور بگذارند. استعفای آقای دکتر نجفی از شهرداری تهران پس از ٦ ماه هرگز خبر خوبی نیست و حتی اگر دلایل شخصی وجسمی داشته باشد باید از آن نگران بود و غصه خورد که چرا در مدتی به این کوتاهی شاهد چنین خلئی می‌شویم.

شنیده‌ها حکایت از آن دارد که پس از ارایه گزارش آقای نجفی از زمان مدیریت قبلی فشارها به ایشان فزونی گرفت و ...

با کمال تاسف حتی کسانی که علی‌القاعده باید در حمایت از او سنگ تمام بگذارند به هردلیل وظیفه خود را انجام ندادند و بعضا تمایلات گروهی خود را پیگیری کردند و حالا شاهد این نقصان بزرگ در اداره پایتخت هستیم.

در این میان بیش از همه چشم‌ها و انتظارها متوجه شورای شهر تهران است که اگر تاکنون حساسیت و سختی شرایط را درک نکرده است حداقل پس از این با آینده‌نگری، دقت، مسوولیت‌شناسی، شجاعت و قاطعیت مصالح تهران را در اولویت همه مسائل سیاسی، فشارها، جناح‌بندی‌ها و درخواست‌ها و ملاحظات قرار دهد و نیک بداند که دروازه تحولات بزرگ آینده در همین نقطه قرار دارد و تردیدی در آن نیست. آیا یادمان نمی‌آید که بساط برآمدن معجزه هزاره سوم از کشمکش‌ها و بی‌مسوولیت‌ها و خودمحوری‌های شورای اول گذاشته شد و هنوزهم مردم حق دارند که از آن خبط بزرگ گلایه داشته باشند و از گناه مسببان نگذرند؟ اگر مشکلات احتمالی جسمی آقای نجفی دخیل در وضع کنونی باشد باید از شورای شهر سوال کرد که چرا در این زمینه دقت و وسواس لازم را نداشته‌اند؟ اگر فشارهای سیاسی ماجرا را به این نقطه رسانده باشد باید از عدم حمایت‌ها سوال کرد، چنانچه دیده نشد پس از احضار شهردار تهران شورای شهر ورود همه‌جانبه کند و در فیصله دادن ماجرا موثر باشد.

ما در زمانه‌ای قرار گرفته‌ایم که هر کس در هر موقعیت و مسوولیتی که دارد باید در درک شرایط و احساس مسوولیت و تعهد به کشور سنگ تمام بگذارد و بداند که تقصیرها و قصورها و ندانم‌کاری‌ها و دخالت دادن منافع فردی یا گروهی در حال انبوه شدن هستند و اگر مردم از عیب‌ها و نقص‌ها ناراضی‌اند نمی‌شود آنها را سرزنش کرد. اصلاح‌طلبان که حداقل بخش بزرگی از امید مردم را به خود معطوف کرده‌اند باید بیش از دیگران از خویش احساس مسوولیت، تعهد، آینده‌نگری، آگاهی و دقت و هوشیاری نشان دهند و در خدمت به مردم صادق باشند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها