رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 379988

نقویحسینی: دولت و مجلس سوال از رئیس‌جمهور را دچار حاشیه نکنند

ساعت24-یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: فساد اقتصادی مانع رضایت‌مندی است. فساد سه سطح دارد و سطح اجرایی آن در دستگاه اجرایی انجام می‌شود. مگر می‌شود فساد اقتصادی و رانت‌خواری بدون نقش دولتمردان انجام شود؟ قطعا یک مقام دولتی در هر فسادی نقش دارد.

سیدحسین نقوی حسینی
سیدحسین نقوی حسینی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دولت مستکبر آمریکا و سیاستمداران بی‌خرد آنها باید بدانند که ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی هرگز بازی معادله جنگ و مذاکره را نخواهد خورد. نه آمریکا در حدی است که جنگی علیه ملت ایران رقم بزند و نه قابل اعتماد برای مذاکره.

وی در ادامه بیان کرد: اساسا آمریکا دولت عهدشکن، هنجارشکن و یاغی علیه نظام بین‌المللی است، بنابراین با استنادات تاریخی که هرجا آدم‌کشی و کودک‌کشی و مردم‌کشی است آمریکا در آنجا حضور دارد، باید گفت که آمریکا محور شرارت بین‌المللی است. تا رفتار آمریکا عوض نشود مذاکره‌ای وجود نخواهد داشت.

نقوی حسینی در ادامه تصریح کرد: آمریکا باید بداند دوران کودتاچی‌گری گذشته است و امروز ملت ایران دماغ او را به خاک خواهند مالید. از دولت انتظار داریم با مدیریت جهادی و کار شبانه‌روزی از نابسامانی‌های اقتصادی و گرانی‌های لجام‌گسیخته جلوگیری کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از دولت و مجلس شورای اسلامی تقاضا دارم که سوال از رییس جمهور را دچار حاشیه نکند. سوال حق مجلس است و پاسخگویی حق دولت است. ما دارای دموکراسی و مردم‌سالاری بلوغ‌ یافته هستیم. نباید وارد حاشیه‌سازی شویم. این سوال فرصتی برای دولت و مجلس است تا برای حرکت جمهوری اسلامی اقدام کند و رییس جمهور این فرصت را پیدا می‌کند تا به ابهامات پاسخ دهد. مجلس نیز وظیفه خود را انجام می‌دهد و سوال را مطرح کند.

وی در ادامه اظهار کرد: من امروز متوجه شدم قصد دارند استیضاح یکی از وزرا را با سوال از رییس جمهور همزمان کنند که این حرکت چه از طرف دولتی‌ها باشد و چه از طرف هیات رییسه مجلس باشد، نادرست است. اجازه دهید سوال از رییس جمهور در جای خودش به درستی انجام شود.

نقوی حسینی ادامه داد: در شرایط کنونی ما به وحدت ملی و انسجام و یکپارچگی نیاز داریم. هر کانون و تریبونی که به وحدت ملت لطمه بزند و نارضایتی ایجاد کند، در هر سمتی که باشد در پازل دشمن بازی کرده است. امروز باید تلاش کنیم همه با هم در جهت رفاه عمومی و حل مشکلات مردم حرکت کنیم. فساد اقتصادی مانع رضایت‌مندی است. فساد سه سطح دارد و سطح اجرایی آن در دستگاه اجرایی انجام می‌شود. مگر می‌شود فساد اقتصادی و رانت‌خواری بدون نقش دولتمردان انجام شود؟ قطعا یک مقام دولتی در هر فسادی نقش دارد. سطح دوم در بازرسی و نظارت است. دستگاه‌های نظارتی و بازرسی باید نظارت دقیق داشته باشند و مسئولین امنیتی در این زمینه مسئولیت دارند و سطح سوم نیز قوه قضاییه است که از آن انتظار داریم قاطعانه با هر مفسدی برخورد کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با خطاب قراردادن وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزیر راه و شهرسازی خواهان رسیدگی به مشکلات حوزه انتخابیه‌اش شد.

منبع: ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها