رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 387838

ترامپ: دمکرات‌ها مانع‌تراشان خوبی هستند

ساعت24- رئیس جمهوری آمریکا اتهام جدید علیه گزینه معرفی شده خود برای دیوان عالی این کشور را بازی دمکرات ها دانست و گفت: دمکرات ها سیاستمداران خوبی نیستند اما مانع تراشی آنها علیه من بسیار عالی است.

ترامپ غمگین
دونالد ترامپ در نشست خبری مشترک با همتای لهستان خود در پاسخ به سوالی درباره برت کاوانا که روند تایید صلاحیت وی در کمیته قضایی سنا در حال بررسی، این مطلب را مطرح کرد.

وی افزود: اف بی آی گفته که پرونده کاوانا را دیگر بررسی نمی کند چرا که پیش از این، 6 بار این کار را کرده است. پیشینه او از همه نظر فوق العاده است، این مرد سزاوار چنین شرایطی نیست، این مساله باید مدت ها پیش انجام می شد نه اینکه در آخرین لحظات یک سناتور این مساله را اعلام کند.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: کاوانا مرد خوبی است اما باید از روندی بگذریم که کوچکترین شبهه ای در آن وجود نداشته باشد، آنها باید سه ماه پیش این کار را می کردند، با این حال نمی خواهم در بازی آنها درگیر شوم.

ترامپ که به ادعای یک سناتور برای مساله اخلاقی قاضی کاوانا صحبت می کرد، گفت: امیدوارم خانمی که کاوانا را متهم کرده به سنا برود و درباره اتفاق 36 سال پیش توضیح دهد. من برای وضعیتی که برای او و خانواده اش ایجاد شده است بسیار متاسفم.


امنیت انرژی اروپا
رئیس جمهوری آمریکا در بخش دیگری از اظهارات خود به محورهای گفت و گو با همتای لهستانی خود اشاره کرد و گفت: ما به دنبال امنیت انرژی هستیم و بر تنوع انرژی در سراسر اروپا تاکید داریم.

ترامپ با بیان اینکه لهستان به دنبال استقلال انرژی است، افزود: به زودی در زمینه امنیت انرژی تبادل خواهیم داشت. لهستان 25 سال رشد اقتصادی بدون توقف را تجربه کرده است و دولت من متعهد به این است که آینده ای از رونق برای تمام آمریکایی ها را فراهم آورد.
وی به ایجاد اشتغال در آمریکا اشاره کرد و افزود: لهستان جای خود را در میان کشورهای مستقل، یافته و شریک استراتژیک و وفادار ایالات متحده است.

رئیس جمهوری آمریکا از مردم لهستان و این کشور تشکر که «در تامین امنیت جهانی کمک می کنند» و گفت: ما با کمک لهستان در مبارزه با داعش موفقیت های زیادی داشته ایم.

ساخت پایگاه نظامی
ترامپ در پاسخ به پرسشی درباره پیشنهاد رئیس جمهوری لهستان برای ساخت یک پایگاه نظامی دائمی در آن کشور، اظهار کرد: لهستان میلیاردها دلار برای ساخت این پایگاه نظامی پرداخت خواهد کرد.

وی که از هر وسیله ای برای نهیب زدن به متحدان اروپایی و ناتوی خود استفاده می کند، گفت: وقتی به کشورهای ثروتمند نگاه می کنیم و از آنها دفاع می کنیم، باید هزینه آن را بپردازند.

رئیس جمهوری آمریکا افزود: در سال گذشته 44 میلیارد دلار کشورهای عضو ناتو بیش از گذشته پرداخت کردند و امسال هم در این زمینه بهتر کار می کنیم. وقتی کشوری ثروتمند است و آمریکا سال های طولانی از آنها حمایت کرده است، اکنون باید سهم خود را بپردازند.
ترامپ خاطرنشان کرد: رئیس جمهوری دودا 2 میلیارد دلار برای ساخت پایگاه نظامی پیشنهاد داده است اما ما در حال برآورد هزینه ها و مخارج آن هستیم.

روسیه
خبرنگاری پرسید آیا با رئیس جمهوری لهستان در مواجهه خطر از سوی روسیه هم نظر هستید؟
رئیس جمهوری آمریکا پاسخ داد: بله وضعیت تعرضی در آنجا وجود دارد، روسیه به صورت تعرضی رفتار کرده است، ما بزرگترین قدرت را به خصوص در حال حاضر در دنیا داریم، دولت گذشته در حال تضعیف ما بود، اما ما نیروی نظامی را تقویت و بازسازی می کنیم.

ترامپ افزود: صدها هواپیما و موشک تازه داریم و هیچ وقت به این خوبی نبوده است، امسال 700 میلیارد دلار برای بودجه نظامی گرفتم. صدها هزار شغل هست که بتوانند ارتش بهتری برای ما بسازند، روسیه این مساله را می داند.

وی ادامه داد: من با رئیس جمهوری لهستان هم نظرهستم، لهستان تاریخ طولانی و بغرنجی با روسیه داشته است و این موضع گیری رئیس جمهوری لهستان را درک می کنم.

رئیس جمهوری آمریکا که برای فروش تسلیحات سر از پا نمی شناسد، تاکید کرد: به همکاری دفاعی خود با لهستان ادامه می دهیم. آنها سیستم دفاعی پاتریوت را به تازگی از ما خریداری کرده اند.

ترامپ درباره کسری تجاری با چین هم اظهار کرد: تقریبا بیشتر کشورهایی که رابطه تجاری با ما دارند، منافع ما را قربانی منافع خودشان کرده اند و من در مورد چین، اروپا و حتی دوستانی چنین کانادا دیگر چنین اجازه ای نمی دهم.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها