رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 387850

ین ژاپن در پایین‌ترین سطح ۲ ماه اخیر/ سومین روز متوالی کاهش ارزش دلار

ساعت24-در روزی که ارزش دلار در برابر یورو و پوند باز هم کاهش یافت، ین ژاپن نتوانست از این موقعیت استفاده کند و در برابر دلار باز هم عقب نشست.

به گزارش رویترز، با افزایش نگرانی‌ها از شعله‌ورتر شدن جنگ تجاری بین چین و آمریکا، بازدهی اوراق قرضه وزارت خزانه داری آمریکا که جز دارایی‌های امن به شمار می‌رود و در مواقع بحرانی صعودی می‌شود به بالاترین سطح ۲ ماه خود رسید. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بر ۲۰۰ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی چین تعرفه ۱۰ درصدی اعمال کرده است و چین همانگونه که قبلا هشدار داده بود با اعمال تعرفه بر ۶۰ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی آمریکایی این اقدام را تلافی کرد.

پوند انگلیس که روزهای خوبی را سپری می‌کند باز هم در پی انتشار اخبار مثبتی از نزدیک شدن انگلیس و اتحادیه اروپا به توافق بر سر بریگزیت در برابر دلار پیشروی کرد و هر پوند به ۱.۳۱۷۵ دلار رسید که در دو ماه اخیر بی‌سابقه بوده است. پوند همچنین در برابر یورو و ین نیز پیشروی کرد به‌گونه‌ای که هر پوند به ۱۴۸.۰۲ ین رسید.

در مبادلات امروز بازارهای ارزی دلار در برابر ین به ۱۱۲.۳۹۵ ین رسید. انتظار می رود بانک مرکزی آمریکا تا پایان امسال دو مرتبه دیگر نرخ بهره را افزایش دهد اما در مقابل بانک مرکزی ژاپن به احتمال زیاد سیاست‌های انبساطی فعلی را حفظ خواهد کرد و همین یکی از دلایل کاهش ارزش ین در برابر دلار شمرده می‌شود.

یورو نیز در برابر دلار اندکی پیشروی کرد و هر یورو به ۱.۱۶۷۹ دلار رسید.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها