رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 388786

خاورمیانه و تروریسم محورهای دیدار پادشاه اردن با وزیر خارجه آمریکا در نیویورک

ساعت 24-پادشاه اردن و وزیر خارجه آمریکا در دیدارشان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل به بررسی روابط دو جانبه و پرونده‌های منطقه‌ای و بین المللی پرداختند.

به نقل از الیوم السابع، عبدالله دوم، پادشاه اردن با مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در حاشیه نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل در هتل ماندارین اورینتال در نیویورک دیدار کرد.

در جریان این دیدار دو طرف به بررسی روابط دوجانبه و همکاری استراتژیک میان آمریکا و اردن و نیز شماری از پرونده‌های منطقه‌ای و بین‌المللی پرداختند.

در جریان این دیدار دو طرف درخصوص آخرین رویدادها در پرونده صلح در خاورمیانه به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

پادشاه اردن بر اهمیت ازسرگیری مذاکرات میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها با تکیه بر راهکار دو کشوری تاکید کرد.

پادشاه اردن و وزیر خارجه آمریکا همچنین به بررسی بحران پیش روی آژانس امداد و کاریابی آوارگان فلسطینی(آنروا) پرداختند و پادشاه اردن بر لزوم مسئولیت‌ پذیری جامعه جهانی در فراهم کردن حمایت لازم از این آژانس در ادامه خدمات‌رسانی‌اش به بیش از پنج میلیون آواره فلسطینی در زمینه‌های آموزشی، بهداشتی و امدادرسانی تاکید کرد.

عبدالله دوم و پامپئو در جریان این دیدار درخصوص بحران سوریه و ضرورت حمایت از تلاش‌های صورت گرفته برای دستیابی به راهکار سیاسی برای این بحران گفت‌وگو کردند.

دو طرف همچنین به بررسی تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در راستای جنگ علیه تروریسم پرداختند.

در همین راستا، وزیر خارجه آمریکا در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: ما در این دیدار بر روابط قوی و همکاری استراتژیک میان آمریکا و اردن تأکید کرده‌ایم و متعهد به پیشرفت در مسائل مهم منطقه‌ای شدیم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها