رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 394501

رئیس سابق سیا: ادعای بیگناهی ریاض در پرونده خاشقجی واقعیت ندارد

ساعت24-جان برنان، رئیس سابق سازمان سیا درباره ادعاهای عربستان سعودی مبنی بر بی گناهی در پرونده جمال خاشقجی ابراز تردید کرد و گفت این اظهارات خلاف واقع است.

خبر

به گزارش شبکه ان بی سی، جان برنان رئیس سابق سازمان سیا اعلام کرد: اگر جمال خاشقجی در ترکیه زمانی که در هتل و یا در یک اقامتگاه خصوصی بود، ناپدید می‌شد، من فکر می‌کنم در چنین شرایطی رد دخالت دولت عربستان منطقی بود اما این فرد در کنسولگری مفقود شده است و شواهد ویدئویی وجود دارد.

وی ادامه داد: ادعای آن‌ها مبنی بر دخالت نداشتن در ماجرای ناپدید شدن خاشقجی یک ادعای توخالی و خلاف واقعیت است. چنین اتفاقی علیه یک فرد ساکن آمریکا که برای روزنامه واشنگتن پست می‌نویسد و در خاک یک کشور خارجی در یک نمایندگی دیپلماتیک رخ داده قانع کننده نیست. چنین عملیاتی با آگاهی تصمیم‌گیران در عربستان سعودی بخصوص بن سلمان ولیعهد عربستان انجام گرفته است.

برنان اضافه کرد: تحقیقات درباره این حادثه باید انجام گیرد، البته هرگونه محاکمه مقامات سعودی در نهایت بستگی به بن سلمان دارد. به هر حال اکنون پادشاه عربستان در سن کهولت به سر می‌برد و ممکن است به اندازه کافی اختیار سیاسی نداشته و یا از نظر ذهنی نتواند اقدام موثر انجام دهد.

برنان اضافه کرد: محمد بن سلمان رهبر دو فاکتو عربستان سعودی با روابطی که با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و جارد گوشنر دارد، تشویق شده و رشد یافته است.

مقامات ترکیه بر این باورند که این روزنامه‌نگار روزنامه واشنگتن پست در کنسولگری به قتل رسیده است اما ریاض اتهامات را رد کرده و اصرار می‌ورزد که خاشقجی ساختمان کنسولگری را ترک کرده است.

مقامات ترکیه در حال حاضر تحقیقاتی را در این باره آغاز کرده‌اند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها