رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 395472

تولید ۳میدان نفتی افزایش می‎یابد/رشد روزانه ۱۶هزار بشکه تولید نفت

ساعت24-با امضای قرارداد نگهداشت و افزایش توان تولید میدان‎های نفتی سیوند، اسفند و دنا، ظرف ۲۰ ماه آینده، تولید نفت حداقل ۱۶ هزار بشکه در روز افزایش می‎یابد.

به گزارش وزارت نفت، مراسم رسمی امضای قرارداد خدمات مهندسی، خرید کالا، حفاری، تکمیل، راه‎اندازی و تامین مالی چاه‎های میدان‌های سیوند، اسفند و دنا در منطقه سیری شرکت نفت فلات قاره ایران، امروز (چهارشنبه، ۲۵ مهر ماه) برگزار و این قرارداد بین عبدالحمید اسفندیارپور، معاون مدیرعامل این شرکت و رهام قاسمی، مدیرعامل پتروایران امضا شد.

این قرارداد که در هشت بسته کاری تعریف شده است، به شکل EPD و با اعتباری حدود ۱۰۵ میلیون یورو اجرا می‎شود که هدف اصلی از اجرای آن، حفاری، تعمیر و تکمیل ۱۳ حلقه چاه در این سه میدان مشتمل بر حفاری چهار حلقه چاه جدید، حفاری مجدد ۶ حلقه چاه و تعمیر سه حلقه چاه خواهد بود.

بر اساس اعلام شرکت نفت فلات قاره ایران، این پروژه به‌طور کامل با توان کارشناسان و متخصصان ایرانی اجرا و دستگاه‎های حفاری ایرانی استفاده می‌شود که با به‎کارگیری هر دستگاه،‌ حدود ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار خواهند شد.

بر اساس این گزارش، در مسیر نگهداشت و افزایش تولید میدان‌های نفتی کشورمان، ۳۴ بسته کاری برای اجرا در سه شرکت تولیدی ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، نفت فلات قاره ایران و نفت مناطق مرکزی ایران طراحی شده که در این میان، نخستین قرارداد به منظور نگهداشت و افزایش توان تولید میدان‌های نفتی منطقه عملیاتی سیری شرکت نفت فلات قاره ایران امضا شده است.

روز گذشته، علی کاردر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در حاشیه کنگره نفت و نیرو اعلام کرد که نخستین قرارداد طرح نگهداشت و افزایش توان تولید میدان‌های نفتی برای میدان‎هایی از منطقه سیری امضا شده است که امروز (۲۵ مهر ماه) این قرارداد به طور رسمی به امضای طرفین رسید.

میدان نفتی سیوند (سیری C) در فاصله ۳۴ کیلومتری غرب جزیره سیری به طرف شمال غربی آن واقع در خلیج فارس است و حدود ۱۰۰ کیلومتر بالای خط مرزی قرار دارد. میدان اسفند (سیری E) نیز در جنوبی‎ترین نقطه ایرانی خلیج فارس در ۱۸ کیلومتری جنوب شرقی جزیره سیری بالای خط مرزی واقع شده و فاصله آن تا ساحل ایران حدود ۹۰ کیلومتر است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها