رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 395592

موگرینی: طرح کانال پرداخت مالی مستقیم با ایران طی هفته‌های آینده اجرایی میشود

ساعت24-مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که در حال کار بر روی ساز و کار پرداخت مالی مستقیم با ایران هستیم و به زودی آن را اجرایی می‌کنیم.

موگرینی

به گزارش خبرگزاری ترند، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پنج شنبه شب تاکید کرد که اتحادیه اروپا تصمیم گرفته است طرح خود برای ایجاد یک کانال مالی برای حفط تعامل تجاری با ایران و دور زدن تحریمهای آمریکا را اجرایی کند.

وبسایت اتحادیه اروپا روز پنج شنبه 19 اکتبر به نقل از موگرینی گزارش داد، کشورهای عضو اتحادیه اروپا تصمیم گرفته‌اند این سیستم را اجرا کنند آنقدر که آنها اکنون مشغول تمرکز بر ایجاد این سیستم کانال پرداخت مالی هستند و من مطمئن هستم که اعضا طی هفته‌های آینده به شیوه ای موفقیت آمیز آن را پیش خواهند برد؛ این چیزی است که ما در نشست هفته گذشته مجمع عمومی سازمان ملل ارائه کردیم.

موگرینی در ادامه افزود؛ شرکای ما در آسیا نیز نشان داده‌اند که مایل به اجرای تعهدات خود در چارچوب برجام هستند.

ما مایل هستیم که ایران بداند که نه تنها یک کشور خاورمیانه بلکه برای مثال کشوری است که مرزهای طولانی با افغانستان و همچنین کشوری است که منافع زیادی با کشورهای آسیایی دارد. به همین دلیل است که ما به همراه شرکای آسیایی خود منافع زیادی در حفظ برجام داریم و اینکه نیاز است ایران نیز مطابق با تعهداتش در برجام عمل کند.

به دنبال خروج غیرقانونی آمریکا از توافق هسته‌ای ایران و 1+5 در اردیبهشت ماه سال جاری، کشورهای اروپایی ضمن مخالفت با این تصمیم دونالد ترامپ، خواستار حفظ برجام شدند و برای دور زدن تحریمهای آمریکا در بخش دلار به دنبال ایجاد یک ساز و کار ویژه برای انجام تعاملات مالی با ایران خارج از چارچوب سیستم مالی آمریکا هستند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها