رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 396010

علیعسکری: آنتن رسانه ملی را به کسی که ادبیات سیاه‌نمایی دارد، ندهید

ساعت24-رییس رسانه ملی در ششمین نشست منشور رسانه خطاب به مدیران تاکید کرد: شما باید گوهرشناس باشید، نباید آنتن رسانه ملی را به کسی که ادبیات سیاه‌نمایی دارد بدهید، ما باید این فرصت را در اختیار ادبیات سازنده و فکر سازنده قرار دهیم.

علی عسکری
رییس رسانه ملی در ششمین نشست منشور رسانه خطاب به مدیران تأکید کرد: شما باید گوهرشناس باشید، نباید آنتن رسانه ملی را به کسی که ادبیات سیاه‌نمایی دارد بدهید، ما باید این فرصت را در اختیار ادبیات سازنده و فکر سازنده قرار دهیم.

رئیس رسانه ملی در این نشست، مهمترین کارکردهای حیاتی را در مقابله با سیاستهای دشمن برای از بین بردن چهار رکن توانمندی در کشور تبیین کرد و به نقش رسانه ملی در بالابردن سرمایه اجتماعی و تاب آوری ملی پرداخت.

وی با بیان اینکه درباره تاب آوری مباحث زیادی در دنیا مطرح و تعاریف بسیاری از آن شده است گفت: بسیاری از کشورهای دنیا سند تاب‌آوری ملی دارند و بر اساس این سند برای پیشبرد مقاصدشان برنامه ریزی و سیاستگذاری می کنند.

علی عسکری با ذکر نام کشورهایی مثل انگلیس، ژاپن، استرالیا و آمریکا به‌عنوان کشورهایی که از این سند برخوردارند گفت: گرچه کشورما یکی از تاب‌آورترین کشورهای دنیاست اما به صورت نظری بر روی این موضوع کارنشده و سندی در این خصوص تدوین نشده است. وی افزود: ما باید در رسانه ملی در موضوع تاب‌آوری به درک درستی برسیم و برای آن اقدام کنیم.

رئیس سازمان صداوسیما به یکی از تعاریف عمیق و ساده و کاربردی تاب‌آوری پرداخت و گفت: یکی از تعاریف این است که کشور در مقابله با تهدیدها، بتواند در چهار محور توانمندی‌ داشته باشد؛ اول اینکه بتواند کارکردهای حیاتی‌اش را در مقابل تهدیدها حفظ کند و دچار فروپاشی نشود؛ دوم اینکه بحران ها را با هزینه معقولی پشت سر گذارد و قادر به بازسازی خودش باشد؛ سوم در خلال مقاومت و تلاش برای بقا از اهداف اساسی اش منحرف نشود و دشمنان نتوانند آن را از مسیر راهبردی اش منحرف کنند و چهارم اینکه هنگام تلاش برای تاب‌آوری و مقاومت، به طور دائم سرمایه اجتماعی اش را افزایش دهد و در پایان با احساس توفیق و پیروزی از آن بحران خارج شود.

وی بابیان اینکه دشمن برای پایین آوردن تاب‌آوری در کشور می‌کوشد تا این چهار رکن را تهدید و از بین ببرد گفت: دشمن از اول انقلاب برای این امر تلاش کرده است اما در چندماه گذشته به علت اوضاع کشور با ایجاد فضای خاص رسانه‌ای کوشید تا لایه‌های اجتماعی مختلف را اغوا کند و این تصور را القا کند که ایران نمی‌تواند مشکلاتش را حل کند و آینده‌ای ندارد.

وی افزود: دشمن تلاش کرد با عملیات روانی کاری کند که مردم بر خلاف منافعشان عمل کنند و این وظیفه ماست که این راهبردهای دشمن را درک و در مقابل آن روشنگری و اقدام کنیم که الحمدالله با کمک مردم این کار در چند مرحله با موفقیت انجام شده است.

علی عسکری به کارکردهای حیاتی در این زمینه پرداخت و گفت: اولین کارکرد حیاتی این است که مشکلات در مسیر طبیعی خود حل شوند. دشمن با بزرگنمایی مشکلات کوچک، دروغ‌پردازی و سانسور توفیقات کشور تلاش می‌کند این تصور را ایجاد کند که مشکلات کشور لاینحل اند و دائم بیشتر می‌شوند.

وی دومین کارکرد حیاتی جامعه را برقراری و عمق بخشی به ارتباطات میان بخش‌های جامعه و ایجاد تعاون و همکاری بین آن‌ها برای عبور از مشکلات دانست و گفت: دشمن برای ایجاد تفرقه در کشور تلاش می‌کند و داخل را متفرق نشان می‌دهد در این مسیر سرویس‌های اطلاعاتی دشمن همواره به دنبال افزایش راه‌های اختلاف‌انگیزی هستند تا در مردم خستگی ایجاد کنند و بین مسئولان، رسانه‌ها ، نخبگان و... اختلاف ایجاد کنند.

یکی دیگر از کارکردهای حیاتی که دکتر علی عسکری از آن یاد کرد حفظ هویت دینی و ملی بود. وی گفت: دشمن می‌کوشد هویت ملی و دینی ما را تحقیر کند و این تصور را در مردم ایجاد کند که وجود مشکلات به علت هویت دینی و ملی آن‌ها و روحیه انقلابی مردم است، تا جاییکه سیاستمداران آمریکایی به طور مستقیم به کمک رسانه‌ها تلاش می کنند تا به مردم القا ‌کنند که همه مشکلات به علت داشتن روحیه انقلابی آنان است.

رئیس رسانه ملی کارکرد حیاتی دیگر را حفظ شعائر، ارزش‌ها و آرمانهای کشور دانست که دشمن سعی در تخریب آنها دارد. وی گفت: دشمن در این زمینه کاملا شکست خورده و مردم کشور ما در این زمینه همواره با قدرت عمل کرده اند. مردم ایران بر ارزش‌های تاریخی اش پا برجا است و اگر اعتراضی از طرف مردم باشد اعتراض بر این نکته است که چرا برخی در کشور بر اساس ارزش ها و شعائر عمل نمی کنند.

توان بسیج عمومی و شکل دهی به عمل دسته جمعی و ملی برای حل مشکلات از کارکرد حیاتی دیگری بود که ریاست سازمان بر آن تأکید کرد و گفت: دشمن برای ترویج فرهنگ فردگرایی تلاش می‌کند و می‌خواهد با تزریق آن به جامعه مردم را متفرق کند تا به دنبال منافع ملی ‌شان نباشند . وی افزود: اگر در جامعه‌ای فرهنگ فردگرایی رواج یابد حفظ منافع ملی افول می‌کند.

دکتر علی عسکری کارکرد دیگر را وارونه جلوه دادن واقعیات بر شمرد و تصریح کرد: دشمن می‌کوشد با عوض کردن مفهوم دشمنی چهره بدترین دشمنان مردم را بازسازی و اصلاح کند و چهره افراد خادم به مردم را تخریب کند.

رئیس رسانه ملی حرکت به سوی آرمان‌های انقلاب و ارزش‌های دینی را یکی دیگر از مهترین کارکردها عنوان کرد که دشمن از تمام توانش برای تخریب آنها بهره گرفته تا سعادت آینده را تحقق آینده‌ای غیر دینی و پوشالی ترسیم کند و آینده ای که مردم کشور ما برای تحقق آن جنگیده‌اند را تغییر دهد.

رئیس سازمان صداوسیما ایجاد مشکلاتی به طور همزمان در کشور را یکی از راهبردهای دشمن برای پایین آوردن تاب‌آوری مردم دانست و گفت: دشمن با ایجاد سلسله مشکلاتی در کشور به طور همزمان می‌کوشد افکار عمومی را به سمتی که می‌خواهد پیش ببرد. دکتر عسکری تجمیع انواع خرابکاری‌های دشمن در کشور را از ترور افراد تا حملات سایبری و فشارهای بین‌المللی در کنار گرانی و مسائل قومیتی به طور همزمان را از راهبردهایی خواند که دشمن برای سیاه و منفی کردن اذهان مردم به کار می‌گیرد تا تصور ضعیف بودن کشور را ایجاد کند.

تشدید عملیات روانی و جنگ رسانه ‌ای از راهبردهای دیگری بود که دکتر علی عسکری در این همایش از آن سخن گفت و افزود: دشمن در این برهه به طور جدی بر این راهبرد متمرکز شده گرچه پیش از این نیز از این راهبردها بهر می‌برده اما اکنون آمریکایی ها و دیگر دشمنان کشور برای تخریب افکار عمومی اولویت بیشتری به آن بخشیده اند آن ها میلیاردها دلار برای سیاه‌نمایی اوضاع کشور در فضای مجازی و رسانه ها صرف می‌کنند.

وی تزریق ادبیات فروپاشی را از راهبردهای دیگر دشمن خواند و گفت: دشمن از ابتدای انقلاب تا کنون تلاش کرده بین نخبگان، اصحاب رسانه، نویسندگان و... نوعی ادبیات تخریبی تزریق کند که چنین ادبیاتی امروز گریبانگیر برخی رسانه‌ها در کشور نیزشده است. وی خطاب به مدیران رسانه ملی گفت: در این بین شما باید گوهر شناس باشید، نباید آنتن رسانه ملی را به کسی که ادبیات سیاه نمایی دارد بدهید، ما باید کسی که دارای ادبیات سازنده و فکر سازنده است را بشناسیم و به آن‌ها فرصت بیان افکاربدهیم که البته این موضوع با نقد عالمانه کاملا متفاوت است.

وی یکی دیگر از روش‌های دشمن را ایجاد اختلال در فرایند حل مشکلات کشور دانست و گفت: دشمن با دخالت در محاسبات عمل کننده‌ها می‌کوشد اطلاعات را مخدوش کند و دیدگاه‌های مدیران را برای گرفتن تصمیم درست تغییر دهد.

ایجاد تردید در اهداف تاریخی یک ملت یکی دیگر از راهبردهای دشمن برای کاهش تاب آوری مردم است که دکتر علی عسکری از آن یاد کرد و گفت: این راهبرد بسیار حیاتی است، ملتی که در زمینه اهداف بلندش دچار تردید شود تاب آوریش کاهش می‌یابد با این هدف دشمن برای زیر سوال بردن آرمان‌های اصلی تلاش می‌کند.

وی اظهار داشت: طرحی که آمریکا به عنوان طرح نرمال‌سازی در پیش گرفته و می‌کوشد بالا بردن توانایی نظامی، اقتدار منطقه‌ای و... را اموری غیر عادی جلوه دهد تا مردم از آرمان‌های بلندشان دست بردارند در همین چارچوب است.

رئیس رسانه ملی افزایش سرمایه های اجتماعی را راه حل اساسی برای بالا بردن تاب‌آوری ملی دانست و گفت: رسانه ملی برای افزایش سرمایه اجتماعی و بالا بردن تاب‌آوری ملی بسیار اثر گذار است.

وی با بیان اینکه رسانه ملی تنها عامل اثرگذاری بر بالا بردن سرمایه اجتماعی نیست گفت: لایه های دیگری نیز از جمله دولت و نهادهای دیگر جامعه نیز بر این عامل اثر گذارند و رسانه ملی یکی از عوامل آن است.

علی عسکری مفهوم سرمایه اجتماعی را که میزان اعتماد اعضای جامعه به یکدیگر و به نظام حاکم است را مفهومی مدرن و برگرفته از ادبیات جامعه شناسی دانست و گفت: سرمایه اجتماعی بخش معنوی جامعه را تبیین می‌کنند. وی سرمایه اجتماعی را زیر ساخت توسعه اقتصادی و مقدمه آن خواند و افزود: سرمایه اجتماعی عامل اصلی تاب‌آوری در مقابل مشکلات و بحران‌ها است.

رئیس رسانه ملی تصریح کرد: سرمایه اجتماعی مکمل سرمایه اقتصادی است که اگر به خوبی شکل نگیرد ملت تهی می‌شود و توانایی اش را برای شکل‌دهی به ثروت اجتماعی از دست می‌دهد.

رئیس سازمان صداوسیما با بیان اینکه سرمایه اجتماعی بر مفاهیمی چون صداقت، همبستگی، فداکاری، استقامت و... اشاره دارد و فضای کلی جامعه را تشکیل می‌دهد گفت: سرمایه اجتماعی روح حاکم بر یک جامعه است و جامعه‌ای سالم است که بین افراد جامعه حس اعتماد، دوستی و صداقت ساری و جاری شود. وی افزود: بسیاری از اندیشمندان سرمایه اجتماعی را مقدمه توسعه ملی و فرهنگی می‌دانند و معتقدند اگر سرمایه اجتماعی جامعه‌ای بالا برود هر تصمیم سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ساده‌تر عملی می‌شود.

دکتر علی عسکری سرمایه اجتماعی را زمینه ساز رابطه سالم بین مردم با یکدیگر و رابطه درست مردم و حاکمیت عنوان کرد و با بیان اینکه ظرفیت جوهر اجتماعی همکاری، اعتماد و ارتباط بین نهادهای جامعه را ارتقا می‌دهد گفت: سرمایه اجتماعی متغیر مستقلی است که بر بسیاری از متغیرها از جمله، انسجام ، همبستگی، هویت و ثبات سیاسی تأثیر مستقیم دارد.

وی با بیان اینکه دو عنصر اعتماد و رابطه اجتماعی دو عنصر اصلی سرمایه اجتماعی اند گفت: سنجش سرمایه اجتماعی کاری پیچیده و سخت است بنابر این باید کوشید تا مؤلفه‌هایی را برای سنجش آن تعریف کرد.

دکتر علی عسکری سپس اعتماد اجتماعی را یکی از شاخصه های مهم سنجش سرمایه اجتماعی برشمرد و گفت: اعتماد در چند سطح تعریف می‌شود؛ اعتماد "بین اشخاص" به معنای اعتماد داشتن مردم به همدیگر ، اعتماد" تعمیم یافته" به معنای اعتماد میان اصناف و مشاغل، و اعتماد "بین نهادی" به معنای اعتماد میان نهادها و دستگاه‌ها.

وی روابط اجتماعی صمیمانه، مشارکت اجتماعی، مشارکت سیاسی و دیگر خواهی وتوجه به همنوعان را از دیگر عوامل سنجش سرمایه اجتماعی دانست.

باید در بالاترین سطوح جامعه برای افزایش سرمایه اجتماعی برنامه‌ریزی کرد

رئیس سازمان صداوسیما سپس به راه های بالابردن سرمایه اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت: توسعه سرمایه اجتماعی با گسترش فضای همکاری و مشارکت پذیری در جامعه افزایش می‌یابد. هر چه زمینه فعالیت مردم و مشارکتشان در کارها بالا رود مانند تشکل‌های صنفی و محلی و... سرمایه اجتماعی افزایش می‌یابد. تلاش برای افزایش سرمایه اجتماعی کار ساده‌ای نیست . باید در بالاترین سطوح جامعه برای آن برنامه‌ریزی کرد.

وی این امر را امری بلند مدت دانست که باید همه بخش ها‌ برای آن برنامه‌ریزی کنند تا به طور مداوم بازآفرینی و رشد داشته باشد.

رئیس رسانه ملی از افزایش اعتماد اجتماعی به عنوان روش دیگری برای بالا بردن سرمایه اجتماعی یاد کرد و گفت: بالابردن حسن ظن یکی از زمینه هایی است که رسانه‌ها در ایجاد ان نقشی جدی دارند. وی تأکید کرد: باید در تمام زمینهها چه تهیه کارهای مستند ، فیلم و سریال چه قالب‌های دیگر تلاش کنیم حسن ظن مردم را بالا ببریم.

رئیس سازمان صداوسیما با بیان اینکه ایجاد اعتماد اجتماعی امر ساده ای نیست گفت: اگر اعتماد اجتماعی لطمه بخورد به سادگی بازسازی نمی‌شود. وی عدالت و تضمین منافع مردم را از عوامل ایجاد اعتماد اجتماعی برشمرد و گفت: اگر مردم معتقد باشند که عدالت تأمین می‌شود اعتمادشان تقویت می‌شود.

رئیس رسانه ملی آگاهی بخشی از واقعیت‌های جامعه و تقویت حس مسئولیت مردم نسبت به جامعه را در افزایش سرمایه اجتماعی مؤثر دانست و تصریح کرد: اگر بتوانیم در مردم احساس مشارکت در کارها را ایجاد کنیم احساس همدلی و همیاری در آن ها ایجاد می‌شود که تأثیر بسزایی در رشد سرمایه اجتماعی خواهد داشت. وی دوقطبی‌هایی که در جامعه ایجاد می‌شود را عامل مهمی برای تخریب سرمایه اجتماعی دانست و گفت: فرهنگسازی و نهادینه کردن ادبیات فعالیت‌های مشارکتی و داوطلبانه سرمایه اجتماعی را افزایش می‌دهد.

وی با مهم خواندن نقش رسانه ملی و دیگر رسانه‌های کشور در افزایش سرمایه اجتماعی، گفت: رسانه ها می توانندشاخص همکاری، همدلی، نوع‌دوستی و تعهد ملی را تقویت کنند و در این راه استفاده از نمادهای ملی و شخصیت‌های ملی می‌تواند در تحقق این هدف بسیار مؤثر باشد. وی افزود: نقش شخصیت‌های استانی هم در استانها قابل انکار نیست و رسانه می‌تواند با حس همزیستی مسالمت آمیز و اعتماد متقابل سرمایه اجتماعی را بالا ببرد.

علی عسکری سپس با اشاره به رشد کشور در سالهای پس از انقلاب گفت: با وجود انکه هیچگاه رشد کشور سیر نزولی نداشته است اما دشمن تلاش می کند تا با وارونه جلوه دادن واقعیت های نظام رشد اجتماعی را در کشور تضعیف کند. وی با اشاره به اینکه بنا به گزارش‌های دولت شاخص‌های رشد اقتصادی بیش از پیش رشد کرده اند گفت: با این وجود شاخص‌ها نشان می‌دهند که سرمایه اجتماعی افت کرده که علت اصلی آن به تحولات در دنیای رسانه باز می‌گردد.

رئیس رسانه ملی با اشاره به تعدد ماهواره ها و شیب تند بالا رفتن تعداد شبکه های معاند ماهواره ای و بالا رفتن پهنای باند و گستره فعالیت شبکه های اجتماعی و فضای مجازی گفت: فشار رسانه‌ای بر افکار عمومی هر چه پیشرفت کند دشمن بهتر می‌تواند تصویر سازی غلط کند. وی تأکید کرد : اگر نتوانیم در مقابل این راهبرد دشمن تصمیم بگیریم در آینده دچار مشکل خواهیم شد.

وی به تلاش رسانه ملی برای مطالعه و بررسی راهبردهای دشمن در این زمینه اشاره کرد و گفت: صداوسیما هوشمندانه در مقابل این تهدید دشمن ایستاده است و اگر رسانه ملی نبود امروز کشور اوضاع دیگری داشت. وی خطاب به حاضران در این نشست گفت: هر کدام از شما برای امید بخشی به مردم و نشان دادن پیشرفت‌ها وتوفیقات کشور فعالیت می‌کنید و این فعالیت تأثیرش را بر جامعه گذاشته است.

رئیس رسانه ملی سپس به سیاست‌ها و الگوهای رسانه برای بالابردن تاب‌آوری پرداخت . وی تعامل بین بخش‌های اجرایی جامعه و رسانه ملی را ضروری خواند و گفت: ما باید با برگزاری کارگاه‌های پژوهشی و آموزشی به این مهم بپردازیم که هم مدیران ارشد، مدیران شبکه های ملی و استانی، و هم دیگر دست‌اندرکاران رسانه بتوانند درک بهتری از تاب‌آوری و راه‌های افزایش سرمایه اجتماعی داشته باشند.

پیگیری مطالبات مردم از راهبردهای اصلی صداوسیما

وی ایجاد تصویر روشن از آینده و امید آفرینی را از راهبردهای رسانه ملی برای بالا بردن تاب‌آوری دانست و گفت: مردم باید از درون برنامه ها درک کنند که بن‌بستی در کشور نیست و مشکلات در حال رفع شدن هستند. وی تأکید کرد: اگر مدیران در برنامه‌ها پاسخگو باشند به اعتماد و روحیه امید در مردم کمک می‌شود.

علی عسکری نمایندگی از مطالبات بحق مردم رادر برنامه ها از راهبردهای دیگر رسانه ملی برشمرد و گفت: رسانه باید در کنار مردم باشد وقتی رسانه حرف مردم را بزند مردم متوجه می‌شوند حاکمیت از اوضاع آن‌ها با خبر است و برای حل مشکلاتشان تلاش می‌کند.

وی افزود: ما باید به مردم نشان دهیم رسانه ملی وسیله‌ای برای توجیه مشکلات نیست بلکه وسیله‌ای برای حل مشکلات است. رئیس رسانه ملی حفظ و تقویت وحدت را از عناصر و مؤلفه‌های انسجام ملی برشمرد و گفت: حفظ وحدت نقش مؤثری در بالابردن تاب آوری ملی دارد و اگر مردم بدانند مدیران و مسئولان با یکدیگر متحدند و با هم برای رفع مشکلات تلاش می‌کنند انگیزه شان بالا می‌رود.

رئیس سازمان صداوسیما با بیان تلاش رسانه ملی در ایجاد و نمایش وحدت بین مسئولان گفت: رسانه ملی در این زمینه تلاش زیادی کرده و کارهای هوشمندانه بسیاری کرده است. وی یکی از علل اصلی ناکام ماندن توطئه‌های دشمن را معلول عملکرد خوب رسانه ملی درتقویت وحدت در داخل کشور دانست و گفت: باید با هوشمندی در این مسیر حرکت کنیم.

وی با تاکید بر پیگیری هوشمندانه مبارزه با مفاسد اقتصادی در رسانه ملی افزود: وقتی مردم بدانند حاکمیت برای از بین بردن فساد تلاش می‌کند تاب‌آوریشان بالا می‌رود .

رئیس رسانه ملی بر راهبرد حل مشکلات با رویکرد دینی و انقلابی تأکید کرد و گفت: رویکرد دینی حلال مشکلات است و ما هرگاه که در جامعه مومنانه، دینی، جهادی و انقلابی با موضوعی مواجه شدیم آن مشکل حل شده است. رئیس سازمان صداوسیما واقعی نشان دادن توان دشمن را از راهبردهای دیگر رسانه عنوان کرد و گفت: دشمن در نمایش قدرتش اغراق می‌کند و ماباید توان واقعی دشمن را به مردم نشان دهیم.

وی از راهبرد دیگر دشمن یاد کرد که می‌کوشد خارج از کشور را بهتر از داخل آن جلوه دهدو گفت: اگر بتوانیم با مطالعات مقایسه‌ای مواهب داخل کشور را تبیین کنیم و تراز بالای توانمندی کشور را در مقایسه بادیگر کشورها معرفی کنیم می‌توانیم بر این ترفند فائق آییم.

وی تقویت باورهای دینی و اعتقادی را ازموضوعاتی دانست که مورد غفلت واقع شده وگفت: ما باید بدانیم آنچه موجب بقای ما است تفکر دینی، مومنانه و انقلابی است و ما باید در برنامه هابا تقویت باورهای دینی به آن بپردازیم.

رئیس رسانه ملی با تأکید بر اهمیت حفظ مرجعیت نهادهای انقلابی و پیشگیری از انتقال مرجعیت از افراد شایسته به گروه ها و چهره های مسئولیت ناپذیر گفت: رسانه چهره ساز است و ما نباید کسانی که اعتقاد عمیق به این نظام و مردم ندارند را بزرگ کنیم و به کسانی امکان رشد دهیم که ویژگی تاب اوری و مقاومت در شخصیتشان نباشد. وی افزود: نباید کسانی که در زمین دشمن در شرایط بحرانی بازی می‌کنند را بزرگ کرد و ما هم در رسانه و هم فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی باید به این امر توجه کنیم.

اطلاع رسانی به موقع و درست از وقایع و اتفاقات جامعه از راهبردهای دیگر رسانه بود که ریاست سازمان از ان یاد کرد و گفت: رسانه ملی رسانه ای هوشمند با تجربه و کارکشته است که دارای شاخص‌های اطلاعاتی و ارتباطاتی فراوانی است و باید با اتکا به این ویژگی‌ها سریعترین و دقیقترین خبر را تولید و به کمک آن اعتماد مردم را جلب کند.

تعامل و همکاری بدنه دولت و مسئولان برای چگونگی حل مشکلات مردم از موضوعات دیگری بود که رئیس رسانه ملی از آن یاد کرد و گفت: تاب‌آوری مسئولان مکمل تاب‌اوری مردم است و مدیران هم باید در میدان باشند و اثبات کنند که شبانه روز برای خدمت به مردم تلاش می‌کنند. وی نقش رسانه ملی را در تحقق این امر جدی دانست و گفت: مسئولان باید به کمک رسانه برای مردم شرح دهند که چگونه به آن‌ها خدمت می‌کنند و این واقعیت که جمهوری اسلامی به طور دائم در حال پیشرفت است را برای مردم تببین کنند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی امروز قدر بزرگ منطقه ای است و در حال تبدیل شدن به قدرت بزرگ جهانی است گفت: این اقتدار بی‌نظیر باید برای مردم تبیین شودتا دشمن نتواند مانع ما شود وی با اشاره به چهلمین سال انقلاب اسلامی گفت: باید به طور افتخار آمیز پیشرفت‌های چهل ساله نظام را تبیین کنیم و با امید آفرینی و اعتماد بخشی به مردم سرمایه اجتماعی را ارتقا بخشیم.

علی عسکری تقویت مردم سالاری دینی را از عوامل مهم در تقویت سرمایه اجتماعی دانست و گفت: مردم سالاری دینی جوهره نظام اسلامی است که کانونش ارتباط مردم با رهبری و ارتباط امت با امامت است. وی ارتباط مردم با رهبری نظام را در دنیا بی‌نظیر خواند و آن را منشا تولید قدرت دانست. و افزود: این ارتباط چشمه جوشان قدرت ملی، اقتدار ، غرور و تاب‌اوری ملی است و ما باید به نحوی شایسته این امر را تبیین کنیم.

رئیس رسانه ملی در پایان با اشاره به اربعین حسینی و با ذکر نام ائمه اطهار علیهم السلام به عنوان الگوهای تاب اوری از تاب اوری حضرت زینب سلام الله یاد کرد و گفت: حضرت زینب(س) برای تکریم راه اباعبدالله قدم به راهی گذاشت که زمینه ظهور امام زمان (عج) را فراهم می‌کند امامی که مسیر تاریخ را عوض می‌کند. وی ظلمهایی که استکبار می کند را معلول افزایش توانمندی جمهوری اسلامی دانست و گفت: به امید خدا و با توکل به او کشور در این جنگ رسانه ای نیز پیروز خواهد شد چراکه این وعده در کلام نورانی خداوند در قرآن به مومنان بشارت داده شده است و ما باز هم این تهدیدها را به فرصت تبدیل می‌کنیم.

منبع: تسنیم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها