رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 396503

چرا زوج ها سر پول دعوا می کنند؟!

ساعت24-این روزها بسیاری از زوج ها سر مسائل مالی دعوا می کنند و بر اساس پژوهش های پژوهشگران بریتانیایی این دعواها اغلب زمینه ساز اختلافاتی ریشه دار می شود.

این روزها بسیاری از زوج ها سر مسائل مالی دعوا می کنند و بر اساس پژوهش های پژوهشگران بریتانیایی این دعواها اغلب زمینه ساز اختلافاتی ریشه دار می شود.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، درگیری و اختلاف زوج ها در مورد مسائل مالی موضوع تازه ای نیست. ما برخی پژوهش های جدید که توسط کالج سلطنتی لندن انجام شده نشان می دهد ماجرا فراتر از چند اسکناس ساده است.

گاهی زوج ها پول و مسائل مالی را بهانه ای برای ابراز شکایات متداول خود نسبت به شریک زندگی خود می کنند. برای مثال پول و بی پولی را به بی عرضگی، عدم خلاقیت، فقدان هوش و... ربط می دهند.

چرا زوج ها سر پول دعوا می کنند؟!

برخی دیگر نیز مسائل مالی را به عنوان بهانه ای برای ترک زندگی استفاده می کنند. درواقع تصمیمی که ازمدت ها پیش گرفته بودند را عملی کرده و همسر خود را ترک می کنند.

گاهی عدم صمیمیت و فقدان یک حساب مشترک باعث اختلاف زوج ها می شود، یعنی یکی از طرفین تصور می کند که دیگری در حال سوء استفاده از شرایط است و در مورد مسائل مالی خود اطلاعات کافی نمی دهد. در نتیجه حساب بانکی وی سرنوشتی نا معلوم دارد و زمینه برای دعوا آماده میشود.

چرا زوج ها سر پول دعوا می کنند؟!

در بسیاری از موارد وقتی زوج ها هر دو شاغل هستند انتظار دارند هزینه ها عادلانه تقسیم شود و اگر یک نفر کمتر از فرد دیگر هزینه کند ماجرا به دعوا و دلخوری می رسد.

گاهی نیز تفاوت سطح درامد بین زوج ها اختلاف ایجاد می کند، یعنی زمانی که یک نفر بیش از دیگری درامد دارد و در نتیجه طرف مقابل انتظار دارد که فردی با درامد بالاتر بیشتر هزینه کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها