رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 396868

عاملان قتل خاشقچی در هر رده ای مجازات می شوند

ساعت 24- شورای وزیران عربستان روز سه شنبه با تشکیل جلسه فوق العاده به ریاست سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان و صدور بیانیه تاکید کرد که عاملان قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار سعودی را هر کسی که باشد، مجازات می کند.

div id="ctl00_ctl00_ContentPlaceHolder_ContentPlaceHolder_NewsContent4_bodytext">
به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، این جلسه و موضع گیری مزبور به دنبال سخنان امروز رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه درباره قتل خاشقچی و تاکید بر محاکمه عاملان این قتل برگزار شد.

در ادامه بیانیه شورای وزیران عربستان آمده است : ' اقداماتی که عربستان برای رسیدگی به پرونده قتل خاشقچی در پیش خواهد گرفت به مجازات مقصران و مسوولان مستقیم این پرونده محدود نخواهد داشت، بلکه تدابیری در راستای تصحیح امور نیز شامل خواهد شد.'
در بخش دیگری از بیانیه مزبور با اشاره به دستور ملک سلمان برای تشکیل کمیته وزارتی به ریاست محمد بن سلمان ولیعهد سعودی برای بازسازی سازمان اطلاعات آمده است: اقدامات برای محاکمه عاملان این قتل در راستای دستور پادشاه عربستان و در پی حادثه تاسف بار قتل خاشقچی و توجه این کشور به امنیت و حفظ جان شهروندان صورت می گیرد.
جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد سعودی دوم اکتبر (10 مهر) بعد از مراجعه به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. دولت سعودی بعد از 18 روز سکوت و تکذیب بالاخره تحت فشارهای جامعه جهانی بامداد روز شنبه گذشته(28مهر) تایید کرد که او در کنسولگری این کشور به قتل رسیده است .
عربستان چند روز قبل از بازداشت 18 نفر در ارتباط با این پرونده خبر داده بود.
در همین حال 'رجب طیب اردوغان' رییس جمهوری ترکیه با فاش کردن جزئیاتی درباره قتل خاشقچی منتقد آل سعود گفت که همان طوری که اعلام کرده ایم درباره پرونده قتل و جنایت علیه وی ساکت نخواهیم ماند و باید عاملان این قتل در ترکیه محاکمه شوند.
وی در جریان سخنرانی خود در این باره که به طور همزمان به انگلیسی و عربی ترجمه و منتشر می شد، بیان کرد: 18 نفر در این باره در عربستان دستگیر شده و تحقیقات در ترکیه هم ادامه دارد.
قتل خاشقچی واکنش های منطقه ای و بین المللی گسترده ای به همراه داشته است.
در بیانیه پیشین دولت عربستان، تنها به قتل خاشقچی اشاره شده و درباره سرنوشت جسد وی اطلاعاتی عنوان و اعلام نشده است.
پس از اعتراف به قتل خاشقچی برخی رسانه های ترکیه با طرح این پرسش که 'جسد خاشقچی کجاست؟'، خواستار ارائه پاسخ شفاف به این پرسش از سوی مقام های ریاض شدند.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها