رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 407197

افتتاح پروژه‌هایی که با کلید روحانی قفلشان باز شده

ساعت24-رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از افتتاح و بهره برداری و کلنگ زنی 13 طرح صنعتی و معدنی و زیربنایی شهرک های صنعتی استان همزمان با سفر رئیس محترم جمهور و هئیت دولت به استان سمنان خبرداد.

بهروز اسودی با بیان این خبر گفت: در سفر دکتر روحانی و اعضای هیات دولت به استان، 13 طرح صنعتی و معدنی و زیربنایی شهرک های صنعتی استان با سرمایه گذاری ریالی بیش از 3900 میلیاردی و سرمایه گذاری ارزی 57 میلیون یورو افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.

وی با اشاره به سرمایه گذاری و اشتغالزایی بالای این طرح‌ها تصریح کرد: با راه اندازی و افتتاح این تعداد طرح در سطح استان سمنان، زمینه اشتغال حدود 1500 نفر در استان فراهم خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اظهار کرد: بهره برداری از طرح توسعه شرکت چوب تراشه نقطه سمنان با ظرفیت تولید سالانه 96 هزار مترمکعب تخته فیبر خام و سرمایه گذاری ریالی 950 میلیارد ریال و ارزی 15 میلیون یورو از طرح های قابل افتتاح در سفر رئیس جمهور به استان است که با راه اندازی این مجموعه زمینه اشتغال حدود 310 نفر در استان فراهم می شود.

اسودی خاطرنشان کرد: افتتاح واحد تولیدی صنعت پتاس آسیا در شهرستان گرمسار با ظرفیت تولید سالانه 140 هزار تن سولفات پتاسیم و اسید کلریدریک و با سرمایه گذاری 153 میلیارد ریال از دیگر طرح های قابل افتتاح است که با بهره برداری از این مجموعه زمینه اشتغال حدود 100 نفر در استان فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: بهره برداری از شرکت فولاد شاهرود با سرمایه گذاری بیش از 275 میلیارد ریال برای تولید 100هزار تن شمش فولاد از دیگر پروژه‌های صنعتی در استان سمنان محسوب می‌شود که با راه‌اندازی این واحد تولیدی حدود 150 نفر مشغول به کار خواهند شد.

این مقام مسئول در ادامه از افتتاح فاز نخست شرکت داروسازی فاتک شیمی پارس سمنان در این سفر هئیت دولت به استان خبر داد و افزود: این واحد تولیدی با سرمایه گذاری ریالی بالغ بر 530 میلیارد ریال و ارزی 13 میلیون یورو ظرفیت تولید 160 میلیون عدد کپسول و 600 میلیون عدد قرص را دارد و برای 110 نفر فرصت شغلی ایجاد می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان همچنین از افتتاح یک واحد تولیدی دیگر در سمنان خبر داد و افزود: در سفر ریاست جمهور و اعضای هئیت دولت به استان واحد تولیدی سرما گستر قومس با سرمایه گذاری 69 میلیارد ریال و اشتغالزایی حدود 20 نفر به بهره برداری می‌رسد که در زمینه تولید سیستم تهویه مطبوع خودرو فعالیت خواهد کرد.

اسودی با اشاره به دیگر طرح های قابل افتتاح در استان گفت: در این سفر و با حضور کاروان تدبیر و امید در استان عملیات اجرایی هشت طرح صنعتی و معدنی در سطح استان آغاز و کلنگ زنی خواهد شد که برای راه اندازی این تعداد طرح بالغ بر 1900 میلیارد ریال سرمایه گذاری پیش بینی می‌شود و با بهره برداری کامل این طرح ها زمینه اشتغال حدود 770 نفر در استان فراهم خواهد شد.

وی، آغاز عملیات اجرایی فاز دوم تولید شمش فولادی شرکت فولاد شاهرود، تولید شمش و مقاطع فولادی شرکت ذوب آهن شاهرود، تولید کاغذ حرارتی شرکت پارسیان کاغذ ، تولید کاغذ از کربنات کلسیم در مهدیشهر ، شروع عملیات اجرایی نیروگاه خورشیدی 10 مگا واتی منطقه ویژه اقتصادی سمنان، طرح تولید لوله فولادی شرکت آریابد نوین در منطقه ویژه اقتصادی سمنان، طرح تولید و بسته بندی محصولات غذایی در گرمسار و آغاز عملیات اجرایی احداث ناحیه صنعتی کالپوش را از دیگر برنامه ها و طرح های آماده کلنگ زنی در استان برشمرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها