رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 408900

زاکانی:خودباوری که امام به ما داد به مسئولان منتقل نشده/ شان رهبری و مردم، وضعیت کنونی نیست

ساعت24-نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: وقت آن است که جریانی جوان روی کار بیاید که پرچمدار تغییر در کشور باشد. شان رهبری و مردم ، وضعیت کنونی نیست و باید چشم به افق های آینده داشته باشیم.

علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران
علیرضا زاکانی نماینده سابق مردم تهران در مجلس عصر امروز(یکشنبه) در نشست گرامیداشت روز دانشجو که در دانشکده پرستاری دانشگاه تهران برگزار شد با بیان اینکه میراث گرانبهایی را به نام دانشجویان ایران اسلامی داریم که حاصل مجاهدت دانشجویانی است که به نام و یاد آنها می پردازیم گفت: تفاوت حدی بین جنبش دانشجویی قبل و بعد انقلاب است. جنبش دانشجویی قبل از انقلاب مبارزه با آمریکا است ولی دانشجوی انقلاب با حاکمیت در مقابل آمریکا می ایستد.


وی با بیان اینکه در انقلاب اسلامی سه ویژگی گوهر دین و مردم و رهبری جامعه بود گفت: این انقلاب به جریانی تبدیل شده که توانسته بنیان جدیدی را در جهان کنونی جاری کند.

زاکانی ضمن بیان اینکه باید مسیری دنبال می کردیم که عمل به دین و ساخت جامعه ارزش های دینی انجام می شود گفت: شان ما بالاتر از جایگاه کنونی مان در جهان است.

نماینده سابق مجلس با با تاکید بر اینکه بزرگترین امتحان ما کارآمدی است و باید بیش از این از ظرفیت های کشور استفاده کنیم و امروز بعد از 40 سال آزمون و خطا قابل قبول نیست تصریح کرد: امروز در آستانه تغییری بزرگ قرار داریم که دشمنان می خواهند آن را به ضد خود تبدیل کنند.

وی افزود: مردم سالاری دینی یعنی مردم حرف آخر را می زنند پس همه چیز کشور باید به سمع و نظر مردم برسد چون مردم حق اند و باید بدانند. حکومت وظیفه دارد مردم را توانمند کند و حکومت اسلامی وظیفه دارد قدرتمند کند که بتوانند از حق انتخاب خود استفاده کنند.

نماینده سابق مجلس با بیان اینکه کار باید به مردم واگذار شود گفت: دولت وظیفه سیاست گزاری دارد نه گارگزاری که جای مردم کار کند.

زاکانی ضمن تاکید بر اینکه مردم حق نظارت کنند و جامعه اسلامی شفاف و شیشه ای است گفت: مردم حق بازخواست دارند و ما باید این 5 ویژگی را محقق کنیم و جنبش دانشجویی در این راستا وظیفه جدی دارد.

وی با اشاره به پیشرفت های کشور در حوزه علمی و ضریب جینی تاکید کرد: با این وجود این وضعیت با ایده آل هایمان فاصله جدی دارد و این فاصله باید توسط جنبش دانشجویی در دل مسئولان زنده نگه داشته شود.

زاکانی با بیان اینکه به گذشته خود افتخار می کنیم گفت: ولی به ایده‌آل‌های خود نگاه می کنیم. چون خیلی جاها که باید بودیم نیستیم و نخبگان سیاسی و فرهنگی و هنری و اندیشه ورز کشور بهتر می توانستند کار کنند.

زاکانی مانع عدم تحقق آرمان ها را سومین دلیل در خارج از کشور دانست و خاطرنشان کرد: حداکثر موانع در داخل کشور است و خودباوری که امام به ما داد به مسئولان منتقل نشده است.

وی با تاکید بر اینکه تعلیم کشور را باید از طریق رشد و تربیت آغاز کنیم، تصریح کرد: آینده با تعلیم و تربیت شکل می گیرد و انسان های مسئول و خود باور را به جامعه تحویل می دهد.

این نماینده سابق مجلس با بیان اینکه باید محور حرکات کشور را برمدار شایستگان قرار دهیم و تعهد, تخصص و عرضه کار داشته باشند گفت: وقت آن است که جریانی جوان روی کار بیاید که پرچمدار تغییر در کشور باشد. شان رهبری و مردم، وضعیت کنونی نیست و باید چشم به افق های آینده داشته باشیم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها