رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 409096

سقوط آمار مسافران ایرلاین اندونزی به‌علت سقوط هواپیما

ساعت24-شرکت هواپیمایی لیون ایر اندونزی روز دوشنبه اعلام کرد که تعداد مسافران ماه نوامبر این ایرلاین بعد از حادثه سقوط یکی از هواپیماهای لیون ایر در ماه گذشته نسبت به مدت مشابه آن در سال قبل پنج درصد کاهش یافته است.

پس از آنکه یک هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ متعلق به ایرلاین اندونزیایی لیون ایر در تاریخ ۲۹ اکتبر سال جاری میلادی تنها دقایقی بعد از شروع پرواز در آب‌های سواحل شرقی این کشور سقوط کرد و تمامی ۱۸۹ سرنشین آن اعم از مسافران و خدمه پرواز کشته شدند، ادوارد سیرایت، مدیر ارشد اجرایی ایرلاین اندونزیایی لیون ایر حالا روز دوشنبه ضمن تاسف درباره حادثه دردناک سقوط یکی از هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ ماکس لیون ایر، خاطرنشان کرده است که تعداد مسافران این ایرلاین در ماه نوامبر نسبت به مدت مشابه سال گذشته تحت تاثیر حادثه مذکور قرار گرفته و پنج درصد کاهش یافته است.

وی در ادامه سخنان و اظهاراتش در گفتگو با گزارشگر تلویزیون سی‌ان‌ان اندونزی گفت: البته این کاهش چندان قابل ملاحظه به شمار نمی‌رود ولی به طور کلی تعداد مسافران لیون ایر در ماه نوامبر یک کاهش اندک را تجربه کرده است.

وی همچنین ادامه داد : اینکه هنوز به طور قطعی معلوم و مشخص نشده است که ایرلاین لیون ایر مسئول سقوط هواپیمای ۷۳۷ ماکس بوده یا خیر، بنابراین نمی‌توان به طور قطع کاهش تعداد مسافران این شرکت را مستقیما به حادثه سقوط هواپیما مرتبط دانست.

بر اساس گزارش رویترز، لیون‌ایر اندونزی پیشتر اعلام کرده بود که خرید و سفارش هواپیما از شرکت آمریکایی بوئینگ را به علت عدم مسئولیت پذیری این شرکت در طراحی سیستم‌های جدید بکار رفته در جت‌های جدید و همچنین کوتاهی و سهل انگاری در اطلاع‌رسانی به خلبانان و ایرلاین‌های مربوطه فعلا متوقف کرده است و اعلام کرده که تا اطلاع ثانوی نیز برنامه‌ای برای سفارش و تحویل هواپیمای جدیدی از بوئینگ ندارد. این در حالیست که لیون ایر در حال حاضر ۱۹۰ فروند هواپیمای بوئینگ به ارزش ۲۲ میلیارد دلار را در اختیار دارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها