رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 410233

فرمانده ناجا: مقبولیت نیروی انتظامی در بین مردم رو به افزایش است

ساعت24-فرمانده نیروی انتظامی گفت: ما اگر می‌خواهیم مشکلات را حل کنیم، باید به قرآن پناه ببریم و به آن عمل کنیم.

سردار حسین اشتری
سردار حسین اشتری در اختتامیه بیست و سومین دوره مسابقات ناجا در حرم رضوی گفت: برگزاری مسابقات قرآن در نیروهای مسلح باعث خیر و برکت در این نهاد و خانواده های آنان است. هر مقدار انس ما با قرآن بیشتر شود، اثر معنوی آن را در زندگی شخصی و کار سازمانی دیده خواهد شد.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب افزود: اگر به وسیله انس با قرآن خود را در یک فضای معرفتی قرار دهیم، آنگاه توان حل مشکلات را پیدا خواهیم کرد.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: آمارها نشان می‌دهد در خانواده هایی که بیشتر با قرآن و اهل بیت مأنوس هستند، جرم و جنایت کمتر است. اینگونه نیست که بگوییم کسی که قاری قرآن است، مشکلی ندارد اما می گوییم افراد قرآنی به علت توجه به کلام الهی و کلام معصومین(ع) توان بهتری برای حل مشکلات دارند.

وی عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس یک نمونه بارز از اجرای کلام الهی را دیدیم؛ در آن زمان کمترین امکانات را داشتیم و دشمن بیشترین تجهیزات را داشت اما امام خمینی(ره) توانست با فرمان خود لشکرهایی از مردم را علیه دشمن بسیج کند. آن زمان امام حرفی نمی گفت مگر اینکه بر اساس قرآن و کلام اهل بیت(ع) باشد.

اشتری با بیان اینکه حفظ، توجه به معنا و عمل به قرآن راه موفقیت است، عنوان کرد: وصیت شهدا به خانواده هایشان پیروی از قرآن است و جامعه مأنوس با قرآن سرزنده و موفق خواهد بود و این جامعه با نشاط است.

وی گفت: ما باید زمینه پیشرفت های قرآنی را فراهم کنیم؛ مهم ترین نعمت برای مردم امنیت است. ما اگر بخواهیم در مأموریت خود موفق باشیم و آسیب نبینیم، باید وجوه معنوی، مسلمانی، انقلابی و جهادی را در خود تقویت کنیم. ما اگر بخواهیم با آسیب های اجتماعی مقابله و هنجارها را تقویت کنیم، باید مجهز و قوی باشیم و اول از همه باید اعتقاد، توکل و توسل خود را درست کنیم.

اشتری با بیان اینکه در نیروی انتظامی عقلانیت همراه با اقتدار جریان دارد، افزود: طبق نتایج افکار سنجی های معتبر مقبولیت نیروی انتظامی در بین مردم رو به افزایش است و این ارتقا به واسطه انس با قرآن و اهل بیت(ع) و روحیه انقلابی و همچنین آموزش مناسب نیروها حاصل شده است.

جامعه قرآنی با بیگانگان سر سازش ندارد

در بخش دیگری از مراسم اختتامیه مسابقات قرآن نیروی انتظامی حجت الاسلام سید علیرضا ادیانی، نماینده ولی فقیه در ناجا، ضمن سخنانی اظهار کرد: انتظار مقام معظم رهبری از نیروی انتظامی یک نیروی تراز جامعه قرآنی است؛ جامعه ای که در آن ارزش ها معروف و ضد ارزش ها منکر است. این همان جامعه ای است که پیامبر(ص) در پی ساخت آن بود. آن جامعه ای که بهترین قرآن ها را چاپ می‌کند اما در جبهه آمریکا و اسرائیل مقابل ملت های مقاوم و آزادی خواه عمل می‌کند، قرآنی نیست، جامعه قرآنی با بیگانگان سر سازش ندارد.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی بر سر ارزش های اجتماعی با کسی تعارف ندارد، اضافه کرد: اقدام ناجا علیه اخلالگران نظم و امنیت پشتیبان کننده خواهد بود. نسل تربیت شده قرآنی ما اگر خطایی از دشمن ببیند، منافع استکبار را مورد تهدید قرار خواهد داد.

در پایان این مراسم نیز از برترین های بیست و سومین دوره مسابقات قرآن نیروی انتظامی در ۵ گروه و ۱۸ رشته تجلیل شد.

در این دوره از مسابقات قرآن ناجا برای اولین بار خانواده های نیروی انتظامی به رقابت قرآنی پرداختند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها