رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 410248

سقوط سنگین وال‌استریت با نگرانی از رشد اقتصادی جهان

ساعت24-درحالی که داده‌های اقتصادی ضعیف از چین و اروپامنجر به وحشت از کند شدن اقتصاد جهانی شد، هر سه شاخص اصلی وال‌استریت سقوط کرد.

وال‌استریت

به گزارش رویترز، در انتهای معاملات روز جمعه، درحالی که داده‌های اقتصادی ضعیف از چین و اروپا، وحشت از کند شدن اقتصاد جهانی را به وجود آورد، هر سه شاخص اصلی وال‌استریت سقوط کرد.

در این میان سقوط سنگین سهام شرکت جانسون اند جانسون، پس از این که رویترز گزارش داد این شرکت از ده‌ها سال پیش می‌دانسته است پودر بچه حاوی ماده سمی آزبست است، بیشترین فشار رو به پایین را به شاخص وارد کرد.

شاخص شرکت‌های کوچک اس‌اندپی، پس از این که در معاملات دیشب ۱.۶ درصد سقوط کرد و سقوط خود از قله ۳۱ آگوست را به ۲۰.۰۵ درصد رساند، وارد منطقه مقاومت تکنیکال خود شد.

گزارش بحث‌برانگیز جانسون اند جانسون، سهام این شرکت را با سقوط سنگین ۱۰ درصدی در حجم معاملات بالا روبرو کرد و شاخص‌های اس‌اندپی و داوجونز را پایین کشید. داوجونز وارد منطقه اصلاح قیمت تکنیکال خود شد (کاهش ۱۰ درصدی از رکوردهای اخیر).

نگرانی‌های سرمایه‌گذاران در حالی بر رشد اقتصادی جهان تمرکز یافت که چین در گزارش ماهانه خود از فروش ضعیف خرده‌فروشان و رشد اندک آمار تولیدات صنعتی خبر داد و اخباری مشابه از منطقه یورو منتشر شد. به این ترتیب نگرانی‌هایی در مورد وضعیت رشد اقتصادی آمریکا تحت تاثیر افت اقتصاد جهان، به وجود آمد.

شاخص میانگین صنعتی داو جونز ۴۹۶.۸۷ واحد یا ۲.۰۲ درصد سقوط کرد و در سطح ۲۴۱۰۰.۵۱ واحد بسته شد که ۱۰ واحد از رکورد ۳ اکتبر آن پایین‌تر است.

اس‌اندپی۵۰۰ هم با سقوطی ۵۰.۵۹ واحدی یا ۱.۹۱ درصدی مواجه شد و به ۲۵۹۹.۹۵ واحد رسید که ۱۱.۳ درصد از رکورد ۲۰ اکتبر آن پایین‌تر است. این ضعیف‌ترین عملکرد این شاخص، از زمان سقوط ۱۴ درصدی آن در بازه بین می ۲۰۱۵ تا ژانویه ۲۰۱۶، تا کنون است.

کامپوزیت نزدک هم به شدت پایین آمد. این شاخص با سقوط سنگین ۱۵۹.۶۷ واحدی یا ۲.۲۶ درصدی، به ۶۹۱۰.۶۷ واحد رسید.

این هفته اس‌اندپی ۱.۲۵ درصد، داوجونز ۱.۲ درصد و نزدک ۰.۸۴ درصد، نسبت به سطح آغاز هفته خود افت کردند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها