رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 410300

روزنامه روسی: شرکت نفتی" روس نفت" روسیه از ایران میرود

ساعت24-"روس نفت" پارسال برنامه نقشه راهی با شرکت ملی نفت ایران امصا کرده بود و در قالب آن قرار بود حدود 30 میلیارد دلار در بخش نفت و گاز ایران، سرمایه گذاری کند.

خبر

یک روزنامه اقتصادی چاپ مسکو از خروج بزرگ‌ترین شرکت نفتی دولتی روسیه از بازار ایران خبر داده است.

روزنامه اقتصادی" ودوموستی" روسیه دیروز به نقل از 3 منبع نزدیک به مدیریت شرکت " روس نفت" روسیه، از خروج این شرکت دولتی روسیه از بازار نفت و گاز ایران از بیم ریسک ناشی از تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه صنایع نفت و گاز ایران خبر داده است.

بر اساس این گزارش، شرکت "روس نفت" در نوامبر سال گذشته یک نقشه راه توسعه همکاری در بخش نفت و گاز ایران با شرکت ملی نفت ایران امضا کرده بود. "ایگور سچین" مدیر عامل "روس نفت" پس از امضای این نقشه راه با ایران، از سرمایه‌گذاری 30 میلیارد دلاری شرکت متبوع خود در پروژه‌های نفت و گاز ایران خبر داده بود.

با این حال به نوشته "ودوموستی"،اعمال تحریم‌های یکجانبه آمریکا از سویی و تغییر استراتژی شرکت "روس نفت" برای تمرکز بیشتر روی توسعه ظرفیت تولید داخلی نفت و گاز در روسیه از عوامل عقبگرد "روس نفت" در سرمایه‌گذاری در بخش نفت و گاز ایران بوده است.

به عقیده تحلیلگران، این اقدام شرکت روسی استراتژی هوشمندانه‌ای است چرا که ریسک سرمایه‌گذاری در بخش نفت و گاز ایران با توجه به تحریم‌ها بالاست و از سوی دیگر شرکت ملی نفت ایران چارچوب های قراردادی جذابی برای این شرکت معرفی نکرده است.

خبر خروج "روس نفت" از بازار نفت و گاز ایران هنوز به تایید رسمی مدیران این شرکت نرسیده است.

گفتنی است چند روز پیش از اعمال تحریم‌های نفتی آمریکا از 4نوامبر 2018 نیز، شرکت دولتی" Zarubezhneft" روسیه به خبرگزاری رویترز اعلام کرد، بازار ایران را ترک می‌کند.

شرکت نفتی "لوک اویل" روسیه نیز که دومین شرکت بزرگ نفتی این کشور است در ماه می سال جاری میلادی اعلام کرده بود در پی اعمال دوباره تحریم‌های آمریکا علیه بخش نفت و گاز ایران، این شرکت پروژه‌های خود در ایران را معلق می‌کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها