رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 410583

اعزام نیروهای ارتش لیبی برای تامین امنیت منطقه هلال نفتی

ساعت24-یک مسئول لیبی از اعزام نیروهای ارتش لیبی به منطقه هلال نفتی برای تامین امنیت این منطقه خبر داد.

مسئول رسانه‌ای لشگر پیاده‌نظام ۷۳ وابسته به فرماندهی کل نیروهای مسلح لیبی اعلام کرد که گردان پیاده‌نظام ۱۶۵ به منظور تقویت خط دفاعی به منطقه هلال نفتی اعزام شد.

«المنذر الخرطوش» در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک اظهار داشت که سرتیپ علی القطعانی» فرمانده لشگر پیاده‌نظام ۷۳ ، گردان ۱۶۵ را با هدف پشتیبانی اتاق عملیات بزرگ سرت در منطقه هلال نفتی و تقویت خط دفاعی آن اعزام کرد.

الخرطوش وضعیت منطقه هلال نفتی را خوب توصیف کرد و گفت که با وجود یگان‌های نظامی وابسته به اتاق عملیات بزرگ سرت و استقرار نیروها در مناطق اطراف منطقه هلال نفتی اوضاع خوب است و گشتی‌ها به طور مستمر در چندین منطقه از جمله میدان المبروک، زله و الجفره تا وادی بی و منطقه بونجیم در حال گشت‌زنی هستند.

اتاق عملیات بزرگ سرت وابسته به فرماندهی کل نیروهای مسلح در بیانیه‌ای اعلام کرد که گشتی‌های شناسایی در جنوب منطقه هلال نفتی در حال گشت‌زنی هستند.

گردان ۱۶۵ پیاده‌نظام که در گذشته به گردان «حسین الجویفی» معروف بود از قدرتمندترین یگان‌های رزمی و امنیتی مجهز به تجهیزات نظامی و نیروی انسانی است که در شهر البیضاء واقع در شرق لیبی استقرار دارد.

پیش از این موسسه ملی نفت لیبی در بیانیه‌ای درباره تعطیلی دو میدان نفتی الشراره و الفیل و برگزاری اعتراضات گارد حفاظت از تأسیسات در داخل میدان الشراره و تهدید کارگران به توقف تولیدات هشدار داده بود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها