رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 424639

27 کودک روس از عراق به کشورشان بازگشتند

ساعت 24- 27 کودک روس که والدینشان برای عضویت در داعش راهی عراق یا سوریه شده بودند به روسیه بازگردانده شدند.

style="text-align:justify">به گزارش رسانه های روسیه، این کودکان که چهار تا 13 ساله هستند با هواپیمای وزارت موقعیت های اضطراری روسیه از بغداد به مسکو منتقل شدند.

آنا کوزنتسووا نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور حقوق بشر کودکان درباره بازگشت این افراد گفته است که آنها مدرک شناسایی ندارند با این وجود تعدادی از آنها موفق به دیدار با بستگان خود شده و برای مابقی نیز سرپرستان موقت تعیین شده است.
این کودکان از زندان و چند پرورشگاه بغداد به روسیه منتقل شده و برخی از آنها مدتی در زندان در کنار مادران تروریست خود زندگی می کردند.
گفتنی است چند هزار تبعه روس در سالهای اخیر که گروه تروریستی داعش بخش هایی از عراق و سوریه را اشغال کرده بود برای پیوستن به داعش به این کشورها سفر کردند.
شمار زیادی از این تروریست ها کشته یا دستگیر شده اند و دهها نفر از فرزندان آنها همچنان در عراق یا سوریه در بلاتکلیفی بسر می برند.
اواخر ماه دسامبر سال گذشته نخستین گروه از کودکان روس فرزند تروریست ها شامل 30 نفر با هواپیما به روسیه منتقل شده و به بستگان خود در جمهوری های چچن، داغستان، کاباردینو بالکاریا و تاتارستان تحویل داده شدند.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها