رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 427165

مسیر «سیف‌الاسلام قذافی» برای نامزدی انتخابات هموار شد

ساعت24-رئیس سازمان ثبت احوال لیبی تایید کرد، به خانواده «معمر قذافی» از جمله پسر وی «سیف الاسلام» شماره شناسایی ملی اختصاص داده شده است.

laquo;محمد بالتمر» رئیس سازمان ثبت‌احوال لیبی تأیید کرد، به خانواده «معمر قذافی» رهبر پیشین لیبی از جمله پسر وی «سیف الاسلام» شماره ملی اختصاص داده شده است.

بر اساس گزارش شبکه «لیبیا 24»، بالتمر در ادامه گفت، سازمان ثبت‌ احوال تحت هیچ فشار یا تهدیدات امنیتی قرار نگرفته به این دلیل که در تمام این دوره سخت لیبی، بی طرف بوده است.

«رأی‌الیوم» در این خصوص نوشت، کارشناسان معتقدند با این اقدام، یکی از بارزترین موانع برای نامزدی سیف‌الاسلام قذافی در انتخابات آینده لیبی برداشته شده است.

سیف‌الاسلام همزمان با اتفاقات موسوم به «بهار عربی» زندانی و در ژوئیه 2015 حکم اعدام برای وی صادر شد اما در سال 2017 آزاد شد.

حدود یک ماه پیش برخی رسانه‌ها اعلام کردند لیبی برای همسر قذافی و فرزندان وی شماره شناسایی ملی صادر کرده و به این ترتیب آنها می‌توانند اسناد هویتی خود را بازیابی نمایند و در فعالیت‌های سیاسی و عمومی شرکت کنند.

لیبی از زمان سقوط دولت معمر قذافی در سال 2011 متشنج است و اختلافات زیادی بین سازمان‌های دولتی این کشور دیده می‌شود. با گذشت هشت سال از پیروزی انقلاب لیبی، این کشور همچنان شاهد جنگ بر سر منافع و نفوذ گروه‌های مسلح است که با سوء استفاده از ضعف دولت، نهادهای اقتصادی آن را تحت سیطره خود درآورده‌اند.

این درگیری‌ها با عناوین مختلف اعم از مبارزه با تروریسم و نابودی مهاجرت غیرقانونی، ریشه‌کنی گروه‌های چادی و سودانی و پاکسازی جنوب لیبی صورت می‌گیرد و تلاش‌های سازمان ملل برای آرام کردن اوضاع نیز چندان نتیجه‌بخش نبوده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها