رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 427170

تلاش آمریکا برای توقف خرید نفت ایران از سوی کره جنوبی و ژاپن

ساعت24- اویل پرایس نوشت:یک مقام عالی رتبه آمریکا در هفته جاری با هدف ترغیب کره جنوبی و ژاپن به خرید نفت این کشور و توقف خرید نفت ایران به این دو کشور سفر کرده است.

یک مقام عالی رتبه آمریکا در هفته جاری با کره جنوبی در مورد واردات نفت از ایران گفتگو کرده است.

فرانس فانون، معاون وزیر خارجه در امور منابع انرژی در سفری به آسیا در هفته جاری بین نوزدهم تا بیست و ششم فوریه، به سئول و توکیو رفته است. فانون در دیداری با مقامات دولت و نمایندگان بخش خصوصی این دو کشور، در مورد امنیت انرژی و همکاری های منطقه ای در زمینه مسائل انرژی گفتگو می‌کند. این مقام آمریکایی بر اهمیت متنوع کردن انرژی در منطقه اقیانوس آرام و هند تاکید دارد .
کره و ژاپن بین هشت مشتری نفت ایران هستند که برای ادامه خرید نفت از ایران تا ماه مه 2019 از آمریکا معافیت گرفته اند .
معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی در امور اقتصادی، یان کانگ هیون، روز چهارشنبه با فانون دیدار و در مورد راه های افزایش همکاری در بخش انرژی گفتگو کرد .


یان و فانون در مورد مسئله نفت خام ایران و تلاش‌های کره جنوبی در زمینه متنوع سازی منابع واردات نفت خام مذاکره کردند .
طبق گفته تاکایوکی نوگامی، اقتصاددان ارشد ژاپن در زمینه نفت و گاز و فلزات، به نظر می رسد هدف دیدار فانون ، تنوع بخشیدن و تقویت ایمنی انرژی و افزایش واردات نفت خام آمریکا توسط ژاپن و کره میباشد که باعث کاهش واردات از ایران در منطقه می‌شود .
مشتریان نفت ایران_ ژاپن، کره جنوبی، هند و چین_در حال خرید نفت از ایران هستند ولی به میزانی بسیار کمتر از قبل از آغاز تحریم ها .
آمریکا مشخصاً اعلام کرد که مشتریان ایران نباید روی تمدید معافیت ها حساب کنند ولی دولت ترامپ هنوز رسماً اعلام نکرده که به معافیت ها پایان می دهد. برخی ناظران می‌گویند این تصمیم بستگی به قیمت نفت در آن زمان دارد. علی‌رغم قول ترامپ مبنی بر صفر کردن صادرات نفت ایران، دولت آمریکا نمی خواهد قیمت نفت خیلی بالا برود .

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها