رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 427245

صدور دستور بازداشت 295 نظامی ترکیه‌ای به اتهام ارتباط با گولن

ساعت24-دفتر دادستانی ترکیه اعلام کرد حکم بازداشت 295 نفر در ارتباط با کودتای گولن صادر شده است و تعدادی نیز تا کنون بازداشت شده‌اند.

دفتر دادستانی گفت ترکیه دستور داده است ۲۹۵ پرسنل نظامی ارتش به دلیل داشتن ارتباط با شبکه آمریکایی «فتح‌الله گولن» دستگیر شوند. آنکارا گولن را به دست داشت در کودتای نافرجام در سال ۲۰۱۶ متهم کرده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» طبق بیانیه دفتر دادستانی، کسانی که در معرض بازداشت قرار گرفته‌اند شامل سه سرهنگ، هشت سرگرد و ده ستوان هستند. نیمی از مظنونین در نیروی زمینی و سایرین در نیروی دریایی و هوایی هستند. پلیس عملیات دستگیری هم‌زمان این افراد را در ساعت ۱:۰۰ بامداد آغاز کرده است. این افراد بر اساس تماس‌های تلفنی گولن با آن‌چه عواملش نامیده شده‌اند، تحت تعقیب قرار گرفته‌اند. مشخص نیست تا کنون چه تعداد دستگیر شده‌اند.

گولن از سال ۱۹۹۹ در تبعید خودخواسته در ایالت «پنسیلوانیا» امریکا به‌سر می‌برد. بیش از ۷۷ هزار نفر از زمان این کودتا دستگیر شده‌اند و دستگیری‌ها همچنان ادامه دارد. همچنین ۱۵۰ هزار پرسنل نظامی و کارمند غیرنظامی از کار برکنار شده‌اند.

متحدان غربی ترکیه این سخت‌گیری‌ها را مورد انتقاد قرار داده و اردوغان را به استفاده از کودتا برای از میان برداشتن مخالفانش متهم می‌کنند. مقامات ترکیه می‌گویند این اقدامات برای مبارزه با تهدیدات مرتبط با امنیت ملی ضروری است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها