رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 431324

هنر بزرگ در پنهان کردن اقتصاد دانان طرف مشورت رییس بانک مرکزی

نه یک جمله و نه یک تصویر و یک رانت بزرگ

ساعت 24- رییس بانک مرکزی ایران درحال حاضر روزی یک مدیر ارشد رسانه ای بوده است و هنر پنهان سازی برخی خبرها و گزارش ها را خوب آموخته است . او اکنون این هنر را به کار می گیرد تا هیچ ایرانی علاقمند نداند کدام اقتصاددانان دراین چند ماه شش بار با او گفت وگو کرده و احیانا درجریان جزییات طرح و برنامه های بانک مرکزی قرار گرفته اند.

جلسه در بانک مرکزی
به این خبر که روابط عمومی این نهاد برروی سایت خود گذاشته است توجه کنید: "ششمین نشست رئیس کل بانک مرکزی با اقتصاد دانان عصر دیروز در بانک مرکزی برگزار شد.به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی؛ در این جلسه که صاحبنظران اقتصادی از طیف‌های مختلف در آن حضور داشتند؛ در ابتدا رئیس کل اهم موضوعات و تدابیر بانک مرکزی را در یک ماهه اخیر تشریح کرد و سپس اقتصاددانان به بیان دیدگاه ها و ارائه راهکارهای تخصصی خود پرداختند.اساتید حاضر در جلسه پس از طرح موضوعات مختلف، بر لزوم پیشبرد الگوی واحد اقتصادی برای کامیابی هرچه بیشتر در مسائل پیش روی بانک مرکزی تاکید کردند.اهمیت ثبات در بازار ارز، مدیریت بازار با چند نرخ ارز، نحوه تخصیص ارز به کالاهای ضروری، نرخ سود سپرده های بانک ها و ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه از موضوعاتی بود که در این نشست مطرح و مورد بحث قرار گرفت.گفتنی است در این جلسه نحوه تخصیص ارز به کالاهای اساسی و حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه به صورت ویژه مورد بررسی کارشناسان قرار گرفت و صاحبنظران نظرات خود را به صورت جداگانه در این خصوص مطرح کردند."

آیا این یک رانت بزرگ اطلاعاتی احتمالی نیست که دراختیار یک گروه کوچک هرچند اقتصاد دان قرار می گیرد؟ اینکه یک اقتصاددان حاضر حاضر درنشست ششم با رییس بانک مرکزی بداند که تصمیم بانک مرکزی یا روند مورد انتظار این نهاد درباره نحوه تخصیص ارز به کالاهای ضروری، نرخ سود سپرده های بانک ها چیست یک امتیاز به حساب نمی آید؟ روابط عمومی بانک مرکزی با مهارت تمام از این نشست گونه ای عکس گرفته است که نمی توان درنگاه نخست و حتی نگاه دوم چهره هیچ اقتصاددانی را به یادآورد تا بشود بعدها با او درباره گفت وشنود با همتی چیزی پرسید. ایا اقتصاددانان هیچ ارزیابی غیر محرمانه ای دراین نشست نداشته اند که بتوان آن را بازتاب داد تا افکار عمومی بدانند اقتصاددانان درمواجهه با تنگناهای امروز سیاست های ارزی چه دیدگاهی دارند؟

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها