رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 433684

آخرین وضعیت سیلاب در کهگیلویه و بویراحمد/ قطع راه‌ ارتباطی بیش از 60 روستا

ساعت24 - به علت سیل و رانش زمین در بویراحمد سه روستا تخلیه و یک روستا تخریب شد. هم چنین راه ارتباطی بیش از 60 روستا در این شهرستان و 80 درصد از راه‌های عشایری شهرستان گچساران قطع شده است.

۸۰ درصد راه‌های مناطق عشایری گچساران مسدود شد

رئیس اداره امور عشایر گچساران گفت: ۸۰ درصد از راه‌های عشایری شهرستان گچساران بر اثر بارندگی‌های شدید و سیل آسا مسدود شده است.

منطقه کهگیلویه و بویراحمد، " قربان کرمی" در جمع خبرنگاران افزود: راه‌های ارتباطی عشایر شهرستان گچساران بر اثر بارندگی‌های شدید خسارت دیده است.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد از راه‌های عشایری شهرستان گچساران بر اثر بارندگی‌های شدید مسدود شده است، تصریح کرد: این راه‌ها در مناطق دریلا، باباکلان، آبگندی، چهار تنگ، خشاب و سدخاکی واقع شده است.

کرمی عنوان کرد: بر اثر بارندگی شدید چند روز گذشته ۳۰ درصد از ابنیه های فنی مناطق عشایری و ۲ هزار و ۳۰۰ متر خطوط لوله انتقال آب در مناطق عشایری این شهرستان دچار خسارت شدند.

وی گفت: این بارندگی‌ها به ۸۰ تخته از سیاه چادرهای عشایر این شهرستان نیز آسیب وارد کرده است.

رئیس اداره امور عشایر گچساران اضافه کرد: یک هزار و ۸۶۹ خانوار عشایری با جمعیتی بیش از ۱۰ هزار نفر در مناطق عشایری دریلا، آبگندی و کلاغ نشین سکونت دارند.

یک نوجوان در رودخانه فصلی باشت غرق شد

فرماندار شهرستان باشت گفت: یک پسر نوجوان ۱۴ ساله در یکی از روستاهای بخش بوستان هنگام تماشا در رودخانه فصلی غرق شد و جان خود را از دست داد.

" سید مسعود حسینی " در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، منطقه کهگیلویه وبویراحمد افزود: بر اثر بارندگی یک نفر در بوستان شهرستان باشت جان باخت.

وی بیان کرد: یک پسر نوجوان ۱۴ ساله در یکی از روستاهای بوستان هنگام تماشا در رودخانه فصلی غرق شد و جان خود را از دست داد.

فرماندار باشت تصریح کرد: متأسفانه این حادثه در ساعت حدود ۹:۴۵ تا ۱۰ صبح امروز در روستای" ده کند" رخ داده است.

حسینی عنوان کرد: بارندگی تا کنون خسارت زیادی به روستاهای شهرستان باشت و زیرساختهای آن وارد کرده است.

وی گفت: بر اثر بارندگی شدید به حوزه کشاورزی و دامداری این شهرستان خسارت زیادی وارد شده است.

فرماندار باشت اضافه کرد: اکثر روستاهای این شهرستان دچار آبگرفتگی و آسیب شدند که در حال بررسی آن هستیم.

به گزارش ایسنا، تا ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه امروز سه شنبه، ششم فروردین ماه، ۸۹ میلی متر بارندگی در شهرستان باشت گزارش شده است.

تخلیه ۳ روستا و تخریب یک روستا در بویراحمد / قطع راه ارتباطی بیش از ۶۰ روستا

فرماندار شهرستان بویراحمد از تخلیه ۳ روستا و تخریب یک روستا به علت سیل و رانش در این شهرستان خبر داد.

"شاهرخ کناری" در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد افزود: روستاهای "مورصفا دشتروم"، "پریکدان" و "لیراب گردوه" در این شهرستان به علت اینکه در محاصره آب بودن تخلیه شدند.

وی اظهارکرد: در پی سیل اخیر خسارات زیادی به بخشهای مختلف شهرستان وارد شده و خوشبختانه تاکنون تلفات انسانی نداشته ایم.

فرماندار شهرستان بویراحمد خاطرنشان کرد: در پی رانش زمین یک روستا در آبیدک دهستان زیلایی مارگون ۴ واحد مسکونی تخریب و زیر آوار رفتند.

کناری تصریح کرد: تمام طرح‌های پرورش ماهی در بخش کبگیان و روستای تنگ سریز از بین رفتند، خسارت زیادی به ابنیه و پل‌ها و تأسیسات شهرستان وارد شده است.

وی ادامه داد: راه ارتباطی بیش از ۶۰ روستای شهرستان هم اکنون قطع است که از این تعداد ۳۵ روستا در بخش مارگون و ۲۰ روستا در بخش لوداب بوده اند.

فرماندار شهرستان بویراحمد عنوان کرد: در پی سیل برق و آنتن دهی تلفن همراه در بخش لوداب، برق در مناطق دشتروم و سپیدار قطع شده است.

کناری بیان کرد: در سطح شهر یاسوج و مادوان و روستای مهریان با آبگرفتگی معابر و منازل مسکونی مواجه شده ایم. همچنین در برخی مناطق شهرستان با قطعی آب روبه رو هستیم.

وی اظهار کرد: تا ساعت ۱۱ امروز سه شنبه، ششم فروردین ماه در برخی مناطق شهرستان ۲۳۰ میلی متر بارندگی داشته ایم.

فرماندار شهرستان بویراحمد اضافه کرد: از مردم انتظار داریم که هم کمک کنند و هم به هشدارهای مسئولان و متولیان امر توجه داشته باشند و آنها را رعایت کنند.

آماده باش ۵۰ تیم عملیاتی امداد و نجات و سیلاب هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵۰ تیم عملیاتی امداد و نجات و سیلاب در استان فراخوان و در آماده باش هستند.

سید امان الله جهانبین در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد افزود: ۵۰ تیم عملیاتی امداد و نجات و سیلاب در استان فراخوان و به صورت آماده باش قرار گرفت تا در صورت نیاز برای پاسخگویی به مردم گام بردارند.

مسدود شدن راه ارتباطی ۴۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد از مسدود بودن راه ارتباطی ۴۰ روستای استان در پی بارش‌های اخیر خبرداد.

"محمدحسین نصیری راد" در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد افزود: راههای اصلی و فرعی استان مشکلی ندارند و تردد در آنها جریان دارد.

۳۰ سانتیمتر تا سر ریزشدن سد شاه قاسم یاسوج مانده است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۰ سانتیمتر تا سر ریزشدن سد شاه قاسم یاسوج مانده است.

"علی داودی مهر" در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد افزود: برای مهار سیلاب اصلی و جلوگیری از خسارات احتمالی تا ساعاتی دیگر رهاسازی آب این سد آغاز می‌شود.

وی اظهارکرد: به مردم روستاهای پایین دست این سد (سرآبتاوه، مازه خریده، چنارستانها و علی آباد) توصیه می‌شود که آمادگی لازم را داشته باشند تا مشکلی پیش نیاید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: حجم مخزن تکمیل و به ظرفیت نهایی ۹میلیون متر مکعب رسیده است و باید ظرفیت مخزن را آزاد کنیم که بتوانیم سیلاب را کنترل نمائیم تا از ایجاد خسارت جلوگیری کنیم.

داودی مهر تصریح کرد: این سد حدود ۱۲ میلیون مترمکعب ظرفیت تنظیم دارد که ۳ میلیون متر مکعب دیگر ظرفیت تنظیمی این سد است که همکاران کار تنظیم را شروع کردند و تا ساعاتی دیگر دریچه تحتانی این سد را باز می‌کنند.

وی از مردم خواست که به شایعات توجه نکنند و ادامه داد: هر دو سد استان (کوثر گچساران و شاه قاسم یاسوج) هیچ مشکلی ندارند، استحکام لازم را دارند و در صورتی که مشکلی باشد از طریق منابع رسمی اطلاع رسانی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: حداکثر بارندگی در بالادست برخی مناطق استان طی ۲۴ ساعت گذشته به بیش از ۲۷۰ میلی متر رسیده است.

داودی مهر اضافه کرد: مجموعه آب منطقه‌ای استان بصورت ۱۰۰ درصد بخصوص در دو سد کوثر و شاه قاسم در آماده باش هستند و کنترل وضعیت را دارند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها