رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 434541

نجات یک راننده در حال غرق شدن در دیواندره/ نبود خسارت جدی سیل در کردستان

ساعت 24- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان از نجات یک راننده که در رودخانه "باغچه له " شهرستان دیواندره در حال غرق شدن بود، خبر داد.

خوشبختانه تاکنون در کردستان خسارت جدی سیل نداشته‌ایم

استاندار کردستان، با اشاره به اینکه تا این لحظه خسارات جدی سیل گزارش نشده است، گفت: خسارت های احتمالی به سازمان مدیریت و برنامه ریزی منعکس شود تا حقی از مردم ضایع نشود.

به گزارش ایسنا منطقه کردستان، بهمن مرادنیا در نشست شورای مدیریت بحران استان کردستان، اظهار کرد: برخی مشکلات به دلیل غفلت ها در گذشته است بنابراین مدیران کارها را با دقت تمام انجام دهند تا در آینده در این موارد به ویژه در شرایط بروز سیل با مشکل مواجه نشویم.

مرادنیا افزود: اگر برای ساخت و سازهای حریم رودخانه ها یا پایاب سدها زودتر و بر اساس قوانین اقدام شده بود امروز نگرانی وجود نداشت.

وی با بیان اینکه باران رحمت نوید بخش سال خوب و پرخیر و برکتی برای مردم است، تصریح کرد: در شرایط کنونی و تداوم بارندگی ها همه مدیران همکاری های لازم را داشته باشند که کمترین آسیب به مردم برسد.

استاندار کردستان، با اشاره به اینکه تا این لحظه خسارات جدی گزارش نشده است، گفت: خسارت های احتمالی به سازمان مدیریت و برنامه ریزی منعکس شود تا حقی از مردم ضایع نشود.

مرادنیا از مدیران خواست در این دو روز به صورت شبانه روزی پای کار باشند و افزود: این فرصت را غنیمتی برای خدمات رسانی بیشتر به مردم استان بدانید.

وی همچنین از دستگاه های مختلف استان خواست اطلاعات امکانات خود را به مدیران اطلاع دهند تا بتوان از آنها در مواقع مورد نیاز بهره گرفت.

نجاتگران کردستانی راننده گرفتار در رودخانه خروشان را نجات دادند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان از نجات یک راننده که در رودخانه "باغچه له " شهرستان دیواندره در حال غرق شدن بود، خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمدباقر محمدی در خصوص چگونگی حادثه و نحوه امدادرسانی به فرد حادثه دیده اظهار کرد: در پی تماس تلفنی با پایگاه امداد و نجات جمعیت هلال احمر شهرستان دیواندره مبنی بر گرفتاری یک خودرور به همراه راننده در رودخانه خروشان "باغچه له" شهرستان دیواندره، بلافاصله تیم امداد و نجات در سیلاب شهرستان دیواندره در محل حادثه حضور پیدا کرده و در سریع‌ترین زمان ممکن با استفاده از تجهیزات تخصصی عملیات امدادرسانی را انجام دادند.

وی بارندگی‌های شدید در استان کردستان را دلیل خروشان شدن رودخانه ها و ایجاد مخاطرات خواند و گفت: کلیه عوامل امدادی جمعیت هلال احمراستان در حالت آماده باش کامل به سر برده و آماده پوشش امدادی حوادث احتمالی هستند.

محمدی ضمن تقدیر از نجاتگران جمعیت استان و ابراز خرسندی از موفقیت آمیزبودن عملیات امدادرسانی مذکور، وضعیت سلامت جسمی و روحی راننده حادثه دیده را مطلوب اعلام کرد و از همه مردم خواست که هشدارهای سازمان‌های امدادرسان را جدی بگیرند.

لایه‌روبی دهانه‌های پل تاریخی شیخ در سنندج

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای کردستان، گفت: در راستای حفاظت از میراث فرهنگی اقدام به لایروبی دهانه های پل تاریخی شیخ سنندج و قرار دادن لایه محافظ پلاستیک بر روی عرشه پل کرده ایم.

به گزارش ایسنا منطقه کردستان، عرفان مومن پور اظهار کرد: در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی و حفاظت از میراث فرهنگی استان، توسط همکاران امور منابع آب شهرستان سنندج اقدام به لایروبی عمیق دهانه‌های پل و همچنین لایروبی بالادست، ما بین دو پل قدیم و جدید و پایین دست پل جدید تا پانصد متر پایین تر رفته‌ایم.

وی تصریح کرد: یکی از نقاط حادثه خیز سنندج، پل شیخ در پایاب سد قشلاق است که حجم خروجی سد قشلاق، رودخانه‌های ساتیله و خلیچیان و حوضه میانی تا پل شیخ از این محدوده عبور می‌کند.

معاون حفاظت و بهره برداری افزود: برای جلوگیری از تخریب پل و اثر بر پایین دست، شرکت آب منطقه‌ای و امور منابع آب شهرستان سنندج علاوه بر لایروبی گسترده، جهت جلوگیری از نفوذ آب به قسمت فوقانی و تخریب پل، اقدام به پهن کردن نایلون به صورت وسیع و قرار دادن آن بر روی عرشه کرده، همچنین جهت جلوگیری از تردد افراد بر روی پل، نوار خطر نیز در محدوده نصب شده است.

"کامیاران " رکوردار بارش‌ها در کردستان بوده است/ تداوم بارش‌ها در روز طبیعت

کارشناش اداره کل هواشناسی کردستان گفت: طی دو اخیر شهر کامیاران با 95.5 میلی متر بارش، رکوردار بارش‌ها در استان بوده است.

نشمیل احمدیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه کردستان، ‌اظهار کرد: در مجموع طی دو روز گذشته میزان بارش‌ها در شهرهای سنندج 51.3 میلی متر، سقز 38.8 میلی متر، مریوان 27.1 میلی متر، بانه 45.5 میلی متر، قروه 55.8 میلی متر و بیجار 40.9 میلی متر گزارش شده است.

وی افزود: شهرهای کامیاران 95.5 میلی متر، دیواندره 25.8 میلی متر، دهگلان 58.8 میلی متر و سروآباد نیز 22.8 میلی متر بارندگی داشته‌اند.

کارشناش اداره کل هواشناسی کردستان عنوان کرد: بیشترین میزان بارندگی به ترتیب متعلق به شهرهای کامیاران، دهگلان، قروه و سنندج بوده و شهر کامیاران با 95.5 میلی متر، رکوردار بارش‌ها بوده است.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: نقشه‌های تراز میانی تداوم فعالیت سامانه بارشی را تا روز چهارشنبه در سطح استان نشان می دهد و از امروز(دوشنبه) نفوذ توده هوای سرد سبب کاهش دما در طول شبانه روز می‌شود.

احمدیانی خاطرنشان کرد: امروز در نواحی مرتفع و سردسیر استان ریزش‌های جوی به صورت برف خواهد بود و از اواخر وقت از شدت بارش کاسته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در روز سه شنبه(روز طبیعت) بارش‌ها با شدت کمتری تداوم خواهد داشت.


ادامه دارد

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها