رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 437218

روسیه شورای نظامی انتقالی سودان را به رسمیت شناخت

ساعت 24- نماینده ویژه پوتین در امور خاورمیانه و شمال آفریقا و معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که کشورش شورای نظامی انتقالی سودان را به رسمیت شناخته و امیدوار به گسترش روابط دو جانبه است.

style="text-align:justify">به گزارش اسپوتنیک، میخائیل بوگدانوف افزود: ما با رهبر شورای نظامی انتقالی سودان ارتباطات خود را حفظ می کنیم.

وی پیشتر نیز در دیدار با نبیل بابیکرا سفیر سودان در مسکو ابراز امیدواری کرده بود که بحران سیاسی بوجود آمده در سودان بدون دخالت خارجی و با مشارکت تمام طرف ها در داخل حل وفصل شود.
گفتنی است، پنجشنبه گذشته (22 فروردین ماه) با بالا گرفتن اعتراضات مردمی در سودان و به منظور کنترل اوضاع، ژنرال «عوض بن عوف» وزیر دفاع و یکی از نزدیک ترین چهره ها به کانون قدرت، بیانیه برکناری عمر البشیر رئیس جمهوری و نیز برقراری سه ماه حالت فوق العاده و یک ماه محدودیت رفت و آمد را قرائت کرد.
ژنرال بن عوف اعلام کرد که یک شورای انتقالی نظامی به مدت دو سال اداره سودان را برعهده خواهد گرفت و از آن پس حکومتی مردمی بر سر کار خواهد آمد.
در ادامه این تحولات و با توجه به تداوم اعتراض های عمومی به حکومت ژنرال ها، بن عوف وزیر دفاع البشیر از راس شورای انتقالی نظامی کنار رفت و جای خود را به «عبدالفتاح البرهان» رئیس ستاد مشترک ارتش داد.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها