رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 442715

مردم اتریش خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شدند

ساعت 24- به دنبال رسوایی معاون صدر اعظم اتریش که به کناره گیری وی از قدرت منجر شد، هزاران تن از ساکنان شهر وین با برگزاری تظاهرات گسترده، خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شدند.

style="text-align:justify">به گزارش خبرگزاری فرانسه از وین، این تظاهرات در مقابل کاخ صدر اعظمی اتریش برگزار شد و تظاهرکنندگان از صدر اعظم خواستند هر چه زودتر شرایط را برای برگزاری انتخابات زودهنگام مهیا کند.

با پخش یک فیلم ویدئویی که 'هاینس کریتسین اشتراخه' معاون صدراعظم اتریش را در حال ارایه قول قراردادهای دولتی در ازای کمک انتخاباتی از یک فرد روس نشان می دهد، دولت 17 ماهه اتریش دچار مشکل شده و احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور وجود دارد.
گزارش رسانه های اتریش حاکی است که 'سباستین کورتس' صدراعظم اتریش احتمالا پیشنهاد حزب ملی گرای 'آزادی' برای جایگزینی اشتراخه با 'نوربرت هوفر' وزیر زیرساخت ها در مقام معاون صدراعظم موافقت نخواهد کرد. شبکه 'او آر اف' در عین حال گزارش داده که انتخابات زودتر از ماه سپتامبر (شهریور) برگزار نخواهد شد.
بحران سیاسی در اتریش یک هفته پیش از انتخابات پارلمان اروپا ایجاد شده و این درحالی است که نظرسنجی ها نشان می دهد حزب 'مردم' کورتس (OVP) بیشترین آرا را کسب خواهد کرد و حزب مخالف 'سوسیال دموکرات' پس از آن قرار دارد.
'هاینس کریستین اشتراخه' معاون صدراعظم اتریش در حالی مورد فیلمبرداری قرار گرفته که در ژوئیه 2017میلادی چند ماه پیش از انتخابات پارلمانی اتریش در حال گفت وگو درباره قراردادهایی با یکی از خویشاوندان نزدیک یکی از الیگارش های روسیه در 'ابیزا' (Ibiza) است. اشتراخه به درخواست ها برای اظهارنظر در خصوص این ویدئو پاسخی نداده است.
اشتراخه امروز در ساختمان صدراعظمی با کورتس دیدار کرده و انتظار می رود صدراعظم اتریش بیانیه ای صادر کند.
کورتس جمعه شب برای بررسی این مساله جلسه بحران تشکیل داد و این ویدئو امروز در صفحه اول روزنامه های اتریش قرار داشت. اقداماتی از جمله ترمیم کابینه و انتخابات زودهنگام در مطبوعات اتریش مورد بحث قرار گرفته است.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها