رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 447408

جدیدترین اظهارات آیت‌الله جنتی درباره انتخابات مجلس/هشدار انتخاباتی معاون سیاسی وزارت کشور به استانداران و فرمانداران

ساعت24 -دبیر شورای نگهبان گفت: این شورا برای برگزاری انتخابات در بعد نظارتی آمادگی داشته و مدیران دولتی نیز باید در جهت اجرای قانون تلاش کنند.

آیت الله جنتی
آیت الله احمد جنتی در دیدار با استاندار خراسان رضوی در مشهد با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: شورای نگهبان برای برگزاری انتخابات در بعد نظارتی آمادگی دارد و مدیران دولتی هم باید در جهت اجرای قانون تلاش کنند.

وی با اشاره با ارائه گزارش استاندار خراسان رضوی گفت: الگوی مثلث توسعه اقتصادی سرفصل‌های بسیار خوبی دارد و امیدوارم در اجرای آن موفق باشید.

معاون سیاسی وزیر کشور: سیاست اصولی وزارت کشور در انتخابات، بی‌طرفی است

همچنین ایسنا نوشت:

​جمال عرف در مراسم تکریم و معارفه استاندار کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: مهمترین رخداد امسال انتخابات اسفند ماه است و سیاست اصولی وزارت کشور در این زمینه بی‌طرفی است.

وی اظهار کرد: به استاندار، فرمانداران و بخشداران استان عرض می‌کنم به هیچ وجه حق جانبداری از هیچ شخصی را ندارند، ما بی طرف هستیم و در واقع باید امانتدار درست این امانتی که نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم تحت عنوان حق الناس در اختیار ما قرار دادند،‌ باشیم.

معاون سیاسی وزیر کشور خاطرنشان کرد: دوم قانون مداری است؛ آنچه که مبنای کار ما خواهد بود قانون و رعایت قانون و مقررات خواهد بود. سوم برگزاری انتخابات سالم و بدون شائبه است، تلاش خواهیم کرد انتخاباتی سالم و بدون خدشه برگزار کنیم و محور اصلی و مقدم انتخابات بخشداران و فرمانداران هستند که موظفند رعایت کنند.

عرف با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر مشارکت، امنیت در انتخابات، سلامت و رقابت سالم تاکید داشتند، تصریح کرد: ما موظفیم که این ارکان را به‌درستی انجام دهیم.

وی ادامه داد: مشارکت بخشی تابع نشاط و شور است که مستلزم حضور همه سلایق و علایق سیاسی در داخل خانواده انقلاب اسلامی است. همه کسانی که انقلاب اسلامی و ارزش‌های این انقلاب را قبول دارند از نظر ما جزو خانواده انقلاب اسلامی هستند و باید زمینه مشارکت و رقابت آنها فراهم شود.

معاون سیاسی وزیر کشور در خصوص تغییر استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: جناب دکتر احمدی اصرار داشتند بر رفتن که پس از عید فطر جدی‌تر شد. فرآیند جایگزین سخت و با سرعت صورت گرفت. در برخی استان‌ها سخت و پیچیده می‌شود، اما وقتی آقای کلانتری به‌عنوان گزینه مطرح شد، نمایندگان استان به اجماع رسیدند و کش و قوسی در انتخاب استاندار جدید نداشته‌ایم.

عرف بیان کرد: دکتر احمدی استاندار سابق در دوران دفاع مقدس حضور داشتند و در مسیر مدارج علمی را دنبال کردند و امروز دارای سوابق علمی و اجرایی هستند. دکتر کلانتری نیز ویژگی‌های دکتر احمدی را دارند و مدیر پرکار و خستگی ناپذیر است.

وی خطاب به دکتر کلانتری اضافه کرد: ۱۴۰۰ به سرعت می‌آید و مردم می‌توانند انتخاب دیگری کنند این فرصت کوتاه را به بهترین شکل استفاده کنید و خاطره خوبی بجا بگذارید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها