رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 449002

کمیسیون اروپا: بار دیگر درباره برگزیت مذاکره نمیکنیم

ساعت 24-یکی از سخنگویان کمیسیون اروپا امروز بار دیگر تاکید کرد که صرف‌نظر از اینکه چه کسی نخست‌وزیر انگلیس شود، اروپا بار دیگر درباره برگزیت مذاکره نخواهد کرد.

کمیسیون اروپا امروز (چهارشنبه) بار دیگر تأکید کرد که با روی کار آمدن دولت تازه انگلیس هم اتحادیه اروپا حاضر نخواهد بود مجدد درباره مفاد توافق «برگزیت» مذاکره کند.

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، یکی از سخنگویان کمیسیون در این مورد گفت: «همانطور که بارها تکرار شده‌ است و من هم این موضوع را تائید می‌کنم، ما درباره توافق خروج بار دیگر مذاکره نخواهیم کرد.همین.»

وی افزود: «کمیسیون با هر کسی که نخست‌وزیر شود در شرایط همکاری مثبت، کار خواهد کرد.»

مردم بریتانیا (انگلیس، ایرلند شمالی، اسکاتلند و ولز) سوم تیر ماه سال ۱۳۹۵ در یک همه‌پرسی به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رأی مثبت دادند. قرار بود فرآیند خروج تا پیش از ابتدای امسال تکمیل شود، اما ناکامی لندن و بروکسل در توافق در مورد وضعیت رابطه سیاسی و اقتصادی پس از اجرای برگزیت، به تعویق در این فرآیند منجر شد.

ترزا می در دوران نخست‌وزیری، به‌دنبال کسب ضمانت از سوی اتحادیه اروپا برای به‌اصطلاح «ترتیبات پشتیبان» در خصوص مرزهای ایرلند شمالی بود. ترتیبات پشتیبان نوعی سیاست ضمانتی است که از ایجاد «مرز سخت» بین بخشی از ایرلند که بخشی از بریتانیاست و بخشی که عضو اتحادیه اروپا است جلوگیری می‌کند.

پارلمان انگلیس سه بار به توافق دولت انگلیس با اتحادیه اروپا رأی منفی داد و در نهایت ترزا می ۷ ژوئن سال جاری میلادی (۱۷ خرداد) رسماً از سمت خود کناره‌گیری کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها