رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 457560

آمبولانس‌هایی که "سلبریتی" جابجا میکنند نه "بیمار"

ساعت 24- "آمبولانس‌ خصوصی"؛ مامنی‌ برای برخی مسافران خاص؛ از هنرپیشه معروف گرفته تا معلم خصوصیِ کنکور؛ راهکاری برای گذر از ترافیکِ پایتخت و خطوط ویژه.

h1>

طبق بند پنجم ماده سه آیین‌نامه آمبولانس‌های خصوصی، خروج آمبولانس از مراکز خدمات آمبولانس خصوصی و تردد در سطح شهر باید بر اساس ماموریت حمل بیمار و با داشتن برگه ماموریت با زمان مشخص باشد و استفاده از آمبولانس در سایر موارد غیر موجه، ممنوع است. این درحالیست که گویا پولِ قشری خاص به مذاق بخشی از گردانندگان آمبولانس‌های خصوصی خوش آمده و آمبولانس‌های خصوصی خوردرو شخصی برخی از سلبریتی‌ها، معلمین خصوصی و ... شده‌اند.

دکتر مجتبی لهراسبی- رییس اداره آمبولانس خصوصی کشور درباره تردد سلبریتی‌ها، معلمین خصوصی و ... با آمبولانس‌های خصوصی در پایتخت، گفت: این پدیده تا حدی وجود دارد و به ما هم گزارش شده است، اما وضعیت به آن شدت مطرح شده، نیست. ما هم در نظارت‌هایمان بر آمبولانس‌های خصوصی این پدیده را مدنظر قرار داده بودیم و دستورالعمل‌هایی را برای پیشگیری از بروز این تخلف داشتیم.

وی با بیان اینکه اخیرا با کمک پلیس نظارت‌هایمان را بیشتر کرده‌ایم، افزود: طی چند ماه اخیر در این زمینه گزارشی نداشته‌ایم و موردی را مشاهده نکرده‌ایم. بنابراین این موضوع تا حد بالایی کنترل شده است. در عین حال برچسب‌هایی را با عنوان برچسب سلامت، ایجاد کرده‌ایم و به آمبولانس‌های مجاز داده شده تا آن‌ها را نصب کنند. این برچسب‌ها به آمبولانس‌های متخلف داده نمی‌شوند و پروانه‌های آن‌ها را هم تمدید نمی‌کنیم. البته تقریبا این موضوع تا حد بالایی کنترل شده و وضعیت رضایتمند است. هرچند که نمی‌توان گفت به طور ۱۰۰ درصد دیگر چنین پدیده‌ای را نخواهیم دید.

لهراسبی با بیان اینکه آمبولانس‌های خصوصی فقط شامل آمبولانس‌های مراکز خصوصی نمی‌شود و در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های دولتی، تامین اجتماعی و... هم تردد دارند، گفت: تخلفات ذکر شده، مربوط به آمبولانس‌هایی بوده که در مراکز مجاز آمبولانس‌های خصوصی نبودند، اما متاسفانه کارشان به نام این مراکز تمام می‌شود. در مجموع این برچسب‌ها کمک می‌کند که متخلفین را شناسایی کنیم.

وی درباره نحوه برخورد با آمبولانس‌های متخلف، گفت: با همکاری پلیس و دادستانی در این زمینه عمل می‌کنیم و از دادستان کل کشور هم دستور قضایی گرفته‌ایم که بر اساس آن اعلام شده که آمبولانس‌هایی که افرادی جز بیماران را جابجا کنند، متخلف هستند و پلیس موظف به توقیف آنهاست. بنابراین آمبولانس‌های متخلفین توقیف و از آنجایی که کارشان دخالت در امور پزشکی است، به دادسرا معرفی شده و در آنجا طبق قانون با آنها برخورد می‌شود.

لهراسبی با بیان اینکه در عین حال ما گشت‌های سیاری را برای نظارت بر آمبولانس‌های خصوصی داریم، گفت: متاسفانه با توجه به بالا بودن حجم کاری پلیس، نتوانستند در این زمینه با ما همکاری کنند.

لهراسبی با بیان اینکه تردد نابجا با آمبولانس‌های خصوصی فقط مختص قشری خاص نیست، گفت: مشاهده شده که هر فردی اعم از هنرپیشه‌های خیلی معروف و... هم این اقدام را انجام داده‌اند؛ بنابراین این اقدام مختص قشر خاصی نیست. در عین حال خوشبختانه این تخلف طی هفت تا هشت ماه اخیر که نظارت‌مان افزایش یافته، کمتر هم شده است.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها