رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 457696

چرا باید نامنظمیهای ضربان قلب را جدی بگیریم؟

ساعت 24-دبیر علمی بیست و یکمین کنگره بین المللی تازه های قلب و عروق، گفت: علت بروز ۳۰ درصد سکته های مغزی ناشی از نامنظمی های قلبی است.

خبر
مسعود اسلامی به خطرات بیماری های قلبی اشاره کرد و افزود: نامنظمی‌های ضربان قلب یا آریتمی های قلبی، یکی از شایع ترین بیماری های قلب و عروق است که در دو دسته ساده و خطرناک تقسیم بندی می‌شود.

دبیر انجمن آترواسکلروز ایران، تاکید کرد: هرچه سن فرد بیشتر باشد احتمال نامنظمی‌های ضربان قلب نیز افزایش می‌یابد.

اسلامی با عنوان این مطلب که افراد بالای ۷۵ سال ۱۰ درصد نامنظمی‌های ضربان قلب دارند، گفت: نامنظمی ضربان قلب، سبب نارسایی عضله قلب و حتی سکته مغزی می‌شود.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد سکته‌های مغزی ناشی از نامنظمی ضربان قلب است، ادامه داد: برای درمان این عارضه روش‌های دارویی و غیردارویی وجود دارد که اگر روش‌های دارویی جواب نداد اصولاً به سراغ درمان‌های غیر دارویی می‌رویم.

دبیر علمی بیست و یکمین کنگره بین المللی تازه‌های قلب و عروق، یادآور شد: داروهای ضد لخته و ضد انعقادی همچون وارفارین پیش از این برای بیماران دچار نامنظمی ضربان قلب استفاده می‌شد که الان داروهای جایگزین نیز به بازار آمده است.

گفتنی است بیست و یکمین کنگره بین المللی تازه های قلب و عروق تا اول شهریور در مرکز همایش های برج میلاد تهران با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته در حال برگزاری است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها