رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 458415

افق آینده گردشگری در ایران روشن و تابناک است

ساعت 24-سرپرست وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: در سال ۱۳۹۷ بیش از ۷میلیون گردشگر به ایران وارد شده که نسبت به سال ۹۶ رشد ۵۶درصدی را نشان می‌دهد و این در شرایطی است که ایران تحت تحریم‌های ظالمانه قرار دارد و پرواز مستقیم خارجی کم شده اما افق آینده گردشگری در ایران روشن و تابناک است.

خبر
علی اصغر مونسان روز دوشنبه در نشست فعالان میراث فرهنگی و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی گردشگری شهرستان جهرم افزود: با وجود این‌ها توانستیم با مطالعه بازارهای منطقه‌ای در سه ماه اخیر رشد حدود چهل درصدی گردشگری را شاهد باشیم که نشانگر آینده روشن گردشگری ایران است.

وی اظهار کرد: گردشگری سومین اقتصاد دنیا با حدود یک میلیارد و سیصد میلیون گردشگر در دنیاست.گردشگری یکی از بخش‌های فعال اقتصاد ایران است، و پتانسیل‌های زیادی در این زمینه در کشور وجود دارد.

سرپرست وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ابراز کرد: در دولت دوازدهم ۴۵۰۰ موافقت اصولی در کل کشور صادر شده و حدود ۲۰۰هزارمیلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری پروژه‌های در حال ساخت گردشگری کشور است.

این مقام مسوول تصریح کرد: در سال گذشته حدود ۲۰۰هزار شغل در حوزه گردشگری ایجاد کرده‌ایم و گردشگری می‌تواند در کنار حوزه نفت به عنوان یک اقتصاد مهم مطرح شود که با سرمایه‌گذاری اندک سودآوری چندبرابری دارد.

مونسان افزود: ایران جزء ۱۰ کشور برتر از نظر ظرفیت و پتانسیل گردشگری است و بیش از ۶۰۰موزه استاندارد در ایران وجود دارد و از نظر اداب و رسوم، طبیعت، بناهای تاریخی بسیار غنی است.

در بخش میراث فرهنگی ۲۰۰۰ پروژه مرمت در حال اجراست.

سرپرست وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: سال گذشته بیش از ۲۸میلیون دلار از راه صنایع دستی به کشورهای خارجی صادر شده و بیش از ۴۰۰میلیون دلار نیز به صورت چمدانی صادر شده است.

مونسان تأکید کرد: در حال کاربردی کردن صنایع دستی هستیم و صنایع دستی دوباره به منازل ایرانیان بازگشته و بسیاری از ساختمان‌های مدرن برای دکوراتیو خود از صنایع دستی سنتی ایران استفاده می‌کنند.

۷میلیارد اعتبار مشارکتی برای گردشگری جهرم

سرپرست وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: ۱۹۷۰میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری در استان فارس برای حوزه گردشگری است و ۸هزار طرح به مجموعه این طرح‌ها اضافه خواهد شد.

مونسان افزود: جهرم طبیعت، مردم خوب و بناهای تاریخی خوب و ظرفیت بی‌نظیری گردشگری دارد و حتماً ظرفیت ایجاد موزه گردشگری را داراست و در صورت مشارکت استانداری به صورت پنجاه پنجاه حاضریم موزه جهرم را تا پایان امسال راه اندازی کنیم.

وی اظهار کرد: ارتقای نمایندگی میراث فرهنگی جهرم به اداره میراث فرهنگی جهرم نیاز به مجوزهای سازمان استخدامی کشور دارد و با وجود تلاش برای کوچک کردن و چالاکی دولت، تلاش می‌کنیم این مجموعه را ارتقا دهیم.

سرپرست وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ابراز کرد: جهرم را در نقشه گردشگری کشور پررنگ خواهیم کرد و به این شهر در نقشه گردشگری کشور حتماً توجه ویژه خواهد شد.

مونسان تصریح کرد: یک میلیارد تومان اعتبار جهت مرمت غار سنگ‌اشکن به صورت مشارکتی و ۲ میلیارد تومان اعتبار مشاکتی برای مرمت بازار از محل وزارت‌خانه میراث فرهنگی و استانداری اختصاص ‌می یابد.

جهرم در نقشه گردشگری کشور بیاید

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت: گردشگری یکی از منابع درآمدی است که به آن کم توجه شده و این آفت اقتصاد ماست.

محمدرضا رضایی کوچی افزود: مجلس نگاه مثبت به حوزه گردشگری و میراث فرهنگی دارد و این نگاه باعث ارتقای این سازمان و تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شده است تا به صورت ویژه و با اعتبار و قدرت اختیار در حد وزارت به این موضوع پرداخته شود.

وی ابراز کرد: بیشترین فعالیت گردشگری در بخش خصوصی صورت می‌گیرد و بخش خصوصی آمادگی سرمایه‌گذاری در بخش‌های گردشگری دارد و باید از آن حمایت شده و تسهیلات ارزان قیمت در اختیار آن‌ گذاشته شود.

رضایی افزود: مردم این شهرستان خواسته‌های به حقی دارند و از وزارت میراث فرهنگی می‌خواهم جهرم در نقشه گردشگری کشور ثبت شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: همچنین نمایندگی میراث فرهنگی جهرم به اداره ارتقا یابد و موزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جهرم احداث و راه‌اندازی شود.

رضایی ابراز کرد: همچنین به انجمن‌ها و سازمان های مردم نهاد که در زمینه گردشگری فعالیت دارند توجه بیشتری از طرف وزارت میراث انجام شود.

گفتنی است در پایان این نشست مونسان از بنای تاریخی بازار جهرم، غار سنگ‌شکن و خانه‌موزه بازرگان جهرم بازدید کرد.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها