رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 462086

غریب آبادی: امکان برگزاری نشست برجام در نیویورک وجود دارد

ساعت 24-نماینده دائم ایران در وین از احتمال برگزاری نشست توافق هسته ای در سطح وزرای خارجه در حاشیه برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک خبر داد.

کاظم غریب آبادی در گفت وگو با خبرگزاری اسپوتنیک که روز شنبه منتشر شد، گفت: وزیر ما تازه به نیویورک رفته است؛ وزرای امور خارجه در آنجا حضور دارند و امکان ملاقات، بسیار زیاد است؛ بنابر این باید صبر کرد و ببینیم که در نیویورک چه اتفاقی خواهد افتاد.

پیش از این نیز محمودجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که در شهر نیویورک بسر می برد، گفت: نشست وزرای خارجه توافق هسته ای (برجام) در شهر نیویورک در ۲۵ سپتامبر (سوم مهرماه) برگزار می شود.

ظریف در بدو ورود به شهر نیویورک در جمع خبرنگاران درباره احتمال حضور آمریکا در کمیسیون مشترک برجام، گفت: تا کنون چنین مسأله ای پیشنهاد نشده است اما برای حضور ایالات متحده در این کمیسیون چه به صورت مهمان و چه به صورت عضو، پایان دادن به جنگ اقتصادی علیه ایران ضروری است.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران افزود: هنوز در این زمینه پیشنهادی به ما داده نشده است؛ کاملاً مشخص کرده ایم که میز مذاکره هست و آمریکایی ها بودند که آن را ترک کردند.

ظریف با تأکید بر اینکه شرایط بازگشت به میز مذاکره مشخص است، ادامه داد: میز مذاکره مربوط به اعضای برجام یا کسانی است که تعهداتشان را در برجام اجرا می کنند.

وی اضافه کرد: آمریکایی ها نمی توانند همزمان تروریسم اقتصادی یا به قول آقای ترامپ "جنگ اقتصادی علیه ایران" را ادامه بدهند و فشار حداکثری را دنبال کنند و در عین حال بخواهند پشت میز مذاکره قرار گیرند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: پیوستن آمریکا به ۱+۴ چه به عنوان ۱+۵ چه به عنوان میهمان، مستلزم پایان دادن به جنگ اقتصادی علیه ایران است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها