رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 463360

پشت پرده تلخ افت قیمت شکر

ساعت24 -گزارش مرکز آمار ایران از متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب در مناطق شهری نشان می دهد که قیمت شکر در یک سال گذشته به رغم صعود تا هفت هزار و 700 تومان در اردیبهشت امسال، هم اینک آرامش بیشتری به خود گرفته و به زیر شش هزار تومان (5 هزار و 935 تومان) رسیده است.

قند و شكر
گزارش مرکز آمار ایران از متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب در مناطق شهری نشان می دهد که قیمت شکر در یک سال گذشته به رغم صعود تا هفت هزار و 700 تومان در اردیبهشت امسال، هم اینک آرامش بیشتری به خود گرفته و به زیر شش هزار تومان (5 هزار و 935 تومان) رسیده است.

با این حال، گزارش های میدانی از بازار و نیز اظهار نظر برخی مسئولان بخش کشاورزی این کالا بیانگر این است که تولید این محصول طی امسال، به دلایلی از قبیل کاهش تولید به دلیل خسارت های سیل و همچنین افت 60 درصدی سطح زیر کشت در نتیجه سیاست های نادرست، کاهش خواهد یافت. به طوری که پیش بینی می شود رقم تولید یک میلیون و 600 هزار تنی این محصول در سال گذشته به یک میلیون و 60 هزار تن برسد که با نیاز دو میلیون و 200 هزار تن کشور، بیش از یک میلیون و 140 هزار تن فاصله دارد. این افت تولید، عرضه قیمت مصوب این کالا در بازار را نیز تقریباً بلااثر کرده است. (با اقتباس از گزارش های مرکز آمار و خبرگزاری تسنیم در تاریخ 7 مهر 98)

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها