رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 465321

تلاش ناکام کارمندصرافی برای تصاحب400هزار یورو/ داستان دروغ او لو رفت

ساعت 24-مردی 45 ساله دو هفته پیش درحالی‌که مدعی بود چند مرد مسلح او را ربوده‌اند، به دادسرای جنایی تهران مراجعه کرد و از سرقت 400 هزاریورویی که همراهش بود خبر داد.

او در توضیح ماجرا گفت: من برای یکی از صرافی‌های تهران کار می‌کنم و هر چندوقت یک‌بار به خارج از کشور می‌روم و مبالغی را که لازم دارند به ایران می‌آورم. آن روز هم مثل دفعات قبل به ترکیه رفته بودم. قرار بود مثل همیشه در فرودگاه امام خمینی یکی از همکارانم دنبالم بیاید، ولی وقتی به فرودگاه رسیدم، آن همکارم به من زنگ زد و گفت مشکلی برایش پیش آمده است و نمی‌تواند دنبالم بیاید، بنابراین قرار شد خودم به تهران بیایم.

وی افزود:به محوطه فرودگاه رفتم و یک ماشین گرفتم. آن خودرو من را تا نزدیک میدان آزادی برد. آنجا پیاده شدم و می‌خواستم با خودروی دیگری به مسیرم ادامه دهم، اما ناگهان سرنشینان یک پژوی نقره‌ای‌رنگ که کاغذی دستشان بود من را صدا کردند. وقتی به آنها نزدیک شدم دیدم آدرس می‌خواهند و زمانی‌ که داشتم آدرس موردنظر را به آنها می‌دادم، ناگهان من را داخل ماشین کشیدند و بعد هم با تهدید سلاح گرم من را در ماشین نگه داشتند. آنها که سه نفر بودند، چندساعت من را در ماشین نگه داشتند و در آخر موبایل و کیفی را که 400 هزار یورو در آن بود از من گرفتند و در نهایت مرا در خیابان رها کردند.

در پی اظهارات این مرد، صاحب صرافی نیز به دادسرای جنایی مراجعه و شکایتی در این خصوص مطرح کرد.

در پی این شکایات بازپرس شعبه نهم دادسرای جنایی تهران پرونده را به اداره یکم پلیس آگاهی فرستاد و مأموران تحقیقات خود را با بررسی محلی که مرد میان‌سال مدعی بود در آنجا ربوده شده است آغاز کردند. در بررسی‌ها مشخص شد ادعای او صحت ندارد، چون دوربین‌های آن اطراف چنین تصاویری را ضبط نکرده بودند، بنابراین مرد میان‌سال بار دیگر برای ادامه تحقیقات احضار شد، اما او به دادسرا مراجعه نکرد و با توجه به غیبت چندروزه او، بازپرس جنایی دستور جلب و ممنوع‌الخروجی او را صادر کرد. در نهایت مرد میان‌سال پس از چند روز غیبت خودش به پلیس آگاهی تهران مراجعه و ماجرایی جدید را تعریف کرد.
او در اظهارات جدید خود ماجرایی شبیه داستان قبلی را تعریف کرد، اما آدرس و برخی جزئیات ماجرا را تغییر داد. این در حالی بود که مأموران پلیس در روزهای غیبتش به او مشکوک شده بودند و گفته‌های او را با نگاه تردید بررسی می‌کردند.

در نهایت مرد میان‌سال لب به اعتراف گشود و گفت همه چیزهایی که تعریف کرده ساخته ذهن خودش است و می‌خواسته 400 هزار یورو را به جیب بزند. در ادامه وی پول صاحب صرافی را به او بازگرداند و مرد صراف نیز از شکایت خود صرف‌نظر کرد.

باوجوداین مرد میان‌سال با دستور بازپرس شعبه نهم دادسرای جنایی تهران به اتهام خیانت در امانت هنوز در بازداشت است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها