رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 465799

جان باختن ۷۷ زائر در مراسم اربعین امسال

ساعت 24- رئیس ستاد اربعین وزارت کشور گفت: ۷۷ زائر اربعین حسینی تاکنون در حوادث مختلف جان باختند.

حسین ذوالفقاری پنجشنبه در بازدید از مرز شلمچه اظهار داشت: نیمی از این زائران در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند.
وی به زائرانی که دارای خودرو شخصی هستند توصیه کرد در بازگشت از سفر و قبل از رانندگی حتما استراحت کنند تا به سلامت به مقصد برسند. وی همچنین گفت: روند بازگشت زایران بدون هیچ مشکلی در حال انجام است.
ذولفقاری همچنین با بیان اینکه روند بازگشت زائران اربعین شتاب گرفته و رو به افزایش است گفت: از ابتدای ماه صفر تاکنون سه میلیون و ۴۰۰ هزار نفر راهی کربلا شدند و ۲ میلیون نفر نیز بازگشتند.
رئیس ستاد اربعین وزات کشور تصریج کرد: تا ساعت صفر بامداد امروز ۴۸ هزار زائر اربعین از مرزهای چهارگانه کشور راهی عتبات شده و ۱۰۰ هزار نفر نیز بازگشتند.
وی افزود: با افزایش روند بازگشت زائران تمهیدات لازم از نظر تغذیه و اسکان زائران پیش بینی شده است و روزانه تا ۳۰۰ هزار نفر اسکان و تغذیه می شوند و بیش از این نیز امکانپذیر است.
رییس ستاد اربعین کشور به زائران توصیه کرد مسیر برگشت را با صبر و حوصله طی کنند.

ویگفت: امسال با همکاری زائران شاهد مشکل خاصی در مرزها نبودیم در مرزهای کشور وضعیت از هر جهت نسبت به سال های گذشته بهتر بود.
وی اظهار داشت: در کشور عراق به دلیل ازدحام شدید در امر جابه‌جایی زائران مشکلاتی پیش آمده بود که شهرداری‌های کشو بسیج شدند و به تعداد زیاد اتوبوس‌ به خاک عراق اعزام شدند تا زائران را جا به جا کنند.

ذوالفقاری افزود: برای شرایط غیرعادی در مرزها تدابیر لازم فراهم شده است، البته تاکنون نه در کشور ایران و نه در کشور عراق هیچ مشکل امنیتی نداشتیم.

وزیر کشور که محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی وی را همراهی می کرد صبح پنجشنبه با حضور در نقطه صفر مرزی در شلمچه روند انتقال زائران اربعین از شلمچه به شهرهای نجف و کربلا را بررسی کرد و در جریان روند خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در این گذرگاه مرزی قرار گفت.

رحمانی فضلی در بازدید از موکب های مستقر در مرز شلمچه و نحوه خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی دیدن کرد.

از ابتدای ماه صفر تاکنون بیش از یک میلیون و ۱۷۷ هزار تردد در مرز شلمچه ثبت شده است.

حرکت خودجوش زائران اربعین حسینی از روزهای آغازین ماه صفر به سمت گذرگاه های مرزی چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵کیلومتری غرب خرمشهر شروع شده و همچنان ادامه دارد.

شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر مهمترین گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین حسینی است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها