رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 465970

پیش‌بینی شرایط جوی کربلا در آستانه اربعین حسینی

ساعت24-مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، وضعیت جوی شهرهای زیارتی عراق و شهرهای مرزی ایران را طی امروز و فردا (۲۶ و ۲۷ مهر) پیش‌بینی کرد.

صادق ضیائیان با اشاره به اینکه آسمان «نجف» امروز (جمعه ۲۶ مهر)، صاف تا کمی ابری و گاهی همراه با وزش باد خواهد بود، گفت: دمای نجف امروز در گرم‌ترین و خنک‌ترین حالت ۳۷ درجه سانتیگراد و ۲۱ درجه سانتیگراد است. همچنین فردا (شنبه ۲۷ مهر)، هوای نجف کمی ابری، به تدریج افزایش ابر و گاهی وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۳۹ و ۲۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. در روز یکشنبه ۲۸ مهر نیز آسمان نجف نیمه ابری تا ابری، گاهی وزش باد و بارش پراکنده با بیشینه و کمینه دمای ۳۶ و ۲۳ درجه سانتیگراد خواهد بود.

وی در مورد وضعیت جوی شهر «کربلا» گفت: آسمان این شهر امروز و فردا کمی ابری، به‌تدریج افزایش ابر و گاهی با وزش باد همراه خواهد بود. دمای کربلا امروز در گرمترین و خنک‌ترین نقطه به ۳۶ و ۲۲ درجه سانتیگراد و فردا به ۳۷ و ۲۳ درجه سانتیگراد می‌رسد. همچنین هوای این شهر در یکشنبه ۲۸ مهر ماه نیمه ابری تا ابری، بارش پراکنده و وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۳۵ و ۲۴ درجه سانتیگراد خواهد داشت.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز هوای کاظمین کمی ابری خواهد بود و در این شهر به تدریج افزایش ابر، گاهی وزش باد با احتمال بارش خفیف باران پیش‌بینی می‌شود، گفت: آسمان کاظمین فردا (شنبه ۲۷ مهر) کمی ابری، به تدریج همراه با افزایش ابر و گاهی وزش باد خواهد بود. امروز بیشترین و کمترین دمای کاظمین ۳۶ و ۲۱ و فردا ۳۹ و ۲۲ درجه سانتیگراد خواهد بود. در یکشنبه ۲۸ مهر ماه دارای هوایی نیمه ابری تا ابری، گاهش بارش پراکنده و وزش باد با بیشترین و کمترین دمای ۳۵ و ۲۴ درجه سانتیگراد خواهد بود.

ضیائیان در مورد وضعیت آب و هوایی بصره نیز گفت: امروز و فردا (۲۶ و ۲۷ مهر) هوای بصره صاف تا کمی ابری و همراه با وزش باد پیش ‌بینی می‌شود. طی این دو روز دمای این شهر در بالاترین نقطه به ۳۹ درجه سانتیگراد و در پایین‌ترین نقطه به ۲۲ درجه سانتیگراد می‌رسد. بصره نیز در روز یکشنبه دارای هوایی صاف تا نیمه ابری گاهی وزش باد با دمای ۴۰ و ۲۱ درجه سانتیگراد خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه با اشاره به وضعیت جوی مرز خسروی طی امروز و فردا بیان کرد: آسمان مرز خسروی (قصرشیرین) امروز قسمتی ابری و در بعضی ساعات با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. دمای قصر شیرین در این روز بین ۳۵ و ۲۰ درجه سانتیگراد خواهد بود. همچنین فردا (۲۷ مهر)، در مرز خسروی آسمان قسمتی ابری، در بعضی ساعات وزش باد و افزایش ابر با بیشینه و کمینه دمای ۳۷ و ۲۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. مرز خسروی در یکشنبه ۲۸ مهر ماه نیز دارای هوایی نیمه ابری تا ابری، در بعضی ساعات رگبار و رعد و برق و وزش باد با بشینه و کمینه دمای ۳۳ و ۱۹ درجه سانتیگراد خواهد بود.

ضیائیان همچنین درباره وضعیت جوی شلمچه (خرمشهر) گفت: آسمان شلمچه امروز و فردا صاف تا کمی ابری و همراه با وزش باد خواهد بود. دمای شلمچه در این دو روز به ترتیب ۳۸ و ۲۱ درجه سانتیگراد و ۳۹ و ۲۲ درجه سانتیگراد است. روز یکشنبه ۲۸ مهر ماه نیز صاف تا نیمه ابری و گاهی همراه با وزش باد با بیشترین و کمترین دمای ۳۸ و ۲۴ درجه سانتیگراد خواهد بود.

به گفته وی، هوای "مهران" امروز صاف تا قسمتی ابری، در اواخر وقت افزایش ابر و گاهی وزش باد شدید با بیشینه و کمینه دمای ۳۸ و ۲۳ درجه سانتیگراد است. همچنین فردا (شنبه ۲۷ مهر)، آسمان "مهران" قسمتی ابری و همراه با وزش باد با بیشترین و کمترین دمای ۳۹ و ۲۲ درجه سانتیگراد خواهد بود. همچنین در روز یکشنبه نیز نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعات با رگبار و رعد و برق و وزش باد و همچنین بیشترین و کمترین دمای ۳۶ و ۲۲ درجه سانتیگراد خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به وضعیت جوی اهواز نیز گفت: آسمان اهواز امروز صاف تا قسمتی ابری و همراه با وزش باد با بیشترین و کمترین دمای ۳۸ و ۱۹ درجه سانتیگراد است و فردا (۲۷ مهر) در اهواز آسمان صاف تا کمی ابری و همراه با وزش باد با بیشترین و کمترن دمای ۲۸ و ۱۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می شود. در روز یکشنبه نیز آسمان اهواز نیمه ابری همراه با مه صبحگاهی و گاهی وزش باد با بیشترین و کمترین دمای ۳۷ و ۲۰ درجه سانتیگراد خواهد بود.

وی در مورد آب و هوای کرمانشاه نیز گفت: امروز هوای کرمانشاه قسمتی ابری و در بعضی ساعات وزش باد خواهیم داشت و فردا (۲۷ مهر)، هوای کرمانشاه قسمتی ابری، در بعضی ساعات همراه با وزش باد و افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود. آسمان کرمانشاه نیز در روز یکشنبه نیمه ابری تا ابری، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد با بیشترین و کمترین دمای ۲۸ و ۱۱ درجه سانتیگراد خواهد بود.

ضیائیان در مورد وضعیت جوی ایلام طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان ایلام امروز و فردا کمی ابری تا نیمه ابری گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. دمای ایلام امروز ۲۹ و ۱۵ درجه سانتیگراد وفردا ۲۸ و ۱۵ درجه سانتیگراد خواهد بود. آسمان ایلام نیز در روز یکشنبه صاف تا نیمه ابری، گاهی بارش پراکنده و وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۲۷ و ۱۴ درجه سانتیگراد خواهد داشت.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها