رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 466038

برگزاری پیاده روی جاماندگان اربعین در استان تهران

ساعت 24- پیاده روی بزرگ جاماندگان اربعین امروز همزمان با اربعین سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در اقصی نقاط استان تهران برگزار شد.

style="text-align:justify">صبح شنبه و هم زمان با اربعین حسینی، اراداتمندان به امام حسین (ع) و شهدای کربلا که از سفر اربعین و شرکت در همایش بزرگ پیاده روی اربعین جا مانده بودند، با شرکت در پیاده روی جاماندگان اربعین در اقصی نقاط استان تهران، شور و شوق خود برای شرکت در این گردهمایی بزرگ را به نمایش گذاشتند.

راهپیمایان در ورامین از مصلی صاحب الزمان(عج) به سمت امامزاده یحیی(ع) حرکت کردند و در طول مسیر چند کیلومتری پیاده روی، مداحی و سینه زنی کردند.

ورامینی ها تا بقعه امامزاده یحیی(ع) پیاده روی کردند

در امامزاده یحیی(ع) مراسم قرائت زیارت اربعین و عزاداری برگزار شد و جاماندگان اربعین با قرائت زیارت به خیل راهپیمایان و زائران حرم حضرت امام حسین (ع) پیوستند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در حاشیه این پیاده روی گفت: مردم مومن و مذهبی ورامین در این مسیر با راه اندازی موکب به نیت امام حسین(ع) به جاماندگان اربعین در ورامین خدمت رسانی کردند.

حجت الاسلام سید محسن محمودی اضافه کرد: پیاده‌ روی جاماندگان اباعبدالله الحسین(ع) در ورامین با الگو گرفتن از پیاده‌ روی عاشقان سیدالشهدا(ع) در مسیر نجف- کربلا برگزار می شود و افرادی که توان شرکت در عراق و پیاده روی کربلای معلی را ندارند، در این مراسم شرکت کرده و به سیدالشهدا(ع) ابراز ارادت می کنند.

بر اساس این گزارش، امامزاده یحیی(ع) امامزاده شهید با ۵ واسطه از نسل امام حسن مجتبی(ع) است، که شهادت ایشان را سال۲۵۵ یا ۲۵۱ قمری ذکر کردند.

این امامزاده شهید پس از مبارزه با حاکم ری به نام عبد الله بن عزیز در ۴۵ سالگی به شهادت رسید و بدون آداب اسلامی به خاک سپرده شد.

برگزاری پیاده روی جاماندگان اربعین در ملارد و پردیس

همایش بزرگ پیاده ‌روی و حرکت پیاده کاروان جاماندگان پیاده‌روی اربعین در شهرستان ملارد از ساعت ۹ صبح شنبه و هم زمان با اربعین حسینی(ع) و پس از زیارت عاشورا از مقابل حسینیه بیت الاحزان ملارد آغاز شد که این حرکت تا مزار شهدای گمنام ملارد ادامه یافت.

پیاده روی جاماندگان اربعین در پردیس نیز از نورالشهدای پردیس به سوی امامزاده سلطان مطهر بومهن برگزار شد.

در پایان این پیاده روی اقامه نماز ظهر و عصر روز اربعین در تپه نورالشهدا پردیس برگزار می شود.

در شهرستان دماوند نیز راهپیمایان در ۲ نقطه این شهرستان پیاده روی کردند.

امام جمعه دماوند نیز در حاشیه پیاده روی جاماندگان اربعین در دماوند افزود: در همایش بزرگ پیاده ‌روی کاروان جاماندگان اربعین شهر دماوند، با این حرکت تلاش کردند افرادی که از پیاده‌روی اربعین جامانده اند، تجدید پیمانی با سیدالشهدا(ع) داشته باشند.

حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی افزود: برگزاری پرشور این مراسم در دماوند و شهر کیلان نشان دهنده ارادت مردم این شهرستان به ساحت سیدالشهدا(ع) است.

عاشقان اهل بیت علیهم السلام در صباشهر،شهرقدس، پیشوا و جلیل آباد برگزار شد

همزمان با حضور عاشقان امام حسین(ع) در کربلای معلی، جاماندگان این حرکت بزرگ در در اجتماع بزرگ عزاداران حسینی از امامزاده فرخنده خاتون(س) به سوی امامزاده عبدالله(ع) قاسم آباد، صباشهر پیاده روی کردند.

در این مسیرها نیز موکب هایی از ساعت اولیه صبح امروز فعال شدند که مشغول خدمات رسانی به زائرین بودند و پذیرایی از راهپیمایان و عزاداران، ارائه برنامه های مذهبی و فرهنگی، پاسخ به سوالات دینی و... از جمله برنامه هایی است که توسط این موکب ها به عزاداران ارائه می شود.

مراسم عزادارای تا هنگام نماز ظهر و عصر به طور هماهنگ در امامزاده عبدالله(ع) قاسم آباد برگزار می شود.

آئین معنوی راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی در شهرقدس، با حضور اقشار مختلف مردم و دلدادگان اهل بیت(ع) و عاشقان اباعبدالله(ع) و آنانی که دل در گرو حضور در مسیر راهپیمایی اربعین در سرزمین کربلا دارند، برگزار شد.

این آئین به میزبانی مصلا نماز جمعه برگزار شد و عاشقان اباعبدالله(ع) در چهلمین روز شهادت حسین(ع) و یارانش بر سر و سینه زدند.

ادای احترام به شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم در زمره بخش های این مراسم در شهر قدس بود.

در جلیل‌آباد نیز پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در حرم مطهر امامزاده عبدالله(ع) جلیل آباد برگزار شد و این مراسم در شهر پیشوا نیز در حرم مطهر حضرت جعفر بن موسی الکاظم (ع) همزمان با روز اربعین حسینی با حضور پرشور عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برگزار شد.

مبداء و مقصد گردهمایی بزرگ جاماندگان اربعین در اسلامشهر از حسینیه بیت الاحزان به سوی گلزار شهدای گمنام است و دلدادگان حسینی از صبح شنبه همزمان با اربعین حسینی گرد هم آمده و راهپیمایی جاماندگان حسینی را برگزار کردند.

در باقرشهر نیز گردهمایی جاماندگان و مراسم عزاداری اربعین از مصلای نماز جمعه به سوی حرم حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شده و حضور پرشور مردم در این مراسم، اوج ارادت باقرشهری ها به اباعبدالله(ع) را نشان داد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها