رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 466048

۱۰۰ هزار خانوار از لیست یارانه بگیران خط خوردند

ساعت 24- سخنگوی ستاد اجرایی تبصره ۱۴ از حذف یارانه ۱۰۰ هزار خانوار یعنی ۴۰۰ هزار نفر از مهر امسال خبر داد.

style="text-align:justify">حسین میرزایی، سخنگوی ستاد اجرایی تبصره ۱۴ می گوید: روند حذف یارانه افراد پر درآمد از لیست یارانه بگیران ۵ سالی است که دنبال می‌شود و در وهله اول یعنی شهریور ۹۸ حدود ۱۶۳ هزار خانوار که جمعیتی نزدیک به ۷۰۰ هزار نفرمی شوند مشمول قطع یارانه بودند. این ماه نیز یارانه ۱۰۰ هزار خانوار یعنی ۴۰۰ هزار نفرحذف شده است.


او بیان می‌کند: برای کسانی که از لیست یارانه بگیران حذف شده اند پیامک ارسال می‌شود تا در صورتی که به این روند اعتراض دارند به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و موضوع را مطرح کنند. زمانی که اعتراض آن‌ها ثبت شد در صورت رضایت کتبی آن ها، تراکنش‌ها و گردش مالی آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

البته علی ربیعی سخنگوی دولت گفته بود قرار است از اول مهر یارانه ۲۰۰ هزار خانوار یعنی جمعیت حدود ۸۰۰ هزار نفر قطع و به تدریج نسبت به شناسایی و حذف سه دهک با درآمد بالا از فهرست یارانه اقدام شود. به نظر می‌رسد بررسی‌های سازمان‌های مربوط، جواز حذف نیمی از رقمی که سخنگوی دولت اعلام کرده بود را داده و این ماه تنها ۴۰۰ هزار نفر از یارانه بگیران کنار گذاشته شدند.


به هر حال این روند باید تا پایان سال به طور جدی دنبال شود تا یارانه افراد غیر نیازمند که تعداد آن‌ها بالغ بر ۲۴ میلیون نفر در کشور است حذف شود و منابع حاصل از این اقدام، طبق گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و همچنین سخنگوی دولت صرف تکمیل پروژه‌های عمرانی مناطق مختلف کشور شود.

یارانه چه کسانی حذف خواهد شد؟

سوالات متعددی در خصوص شرایط حذف یارانه افراد، مطرح شده است، فاکتور قطعی برای حذف متوسط مجموع تراکنش‌های خرید اعضا خانوار برای ۴ ماه ابتدای سال ۹۸ بوده است. خانوارها به ۴ دسته تقسیم می‌شوند.
خانواده یک نفره بالای ۴ میلیون تومان، ۲ نفره ۵ میلیون تومان، ۳ نفره ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ۴ نفره ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ۵ نفره ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و از این تعداد بیشتر نیز به ازای هر نفر ۵۰۰ هزار تومان به این سقف اضافه می‌شود. البته پس از بررسی این موارد، میزان دارایی‌های افراد و همچنین دارندگان خودرو نیز بررسی می‌شود.

لازم به ذکر است که افرادی که یارانه آن‌ها با ارسال پیامک قطع شده و قصد اعتراض دارند می‌توانند به سایت ستاد اجرایی تبصره ۱۴ بودجه مراجعه کنند.
باشگاه خبرنگاران
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها