رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 467263

زندگی بدون استرس :راه هایی برای داشتن خانواده ای آرام

9 راه نه چندان سخت برای حذف استرس

ساعت 24-امروزه داشتن یک زندگی بدون تنش و استرس برای خیلی‌ها دور از ذهن به نظر می‌رسد.با وجود کار، مراقبت از فرزندان و دیگر مسئولیت‌های روزمره، آیا راهی وجود دارد که احساس فرسودگی نکنیم؟

زندگی بدون استرس
r /> دکتر رنگان چترجی، نویسنده کتاب "راهکار استرس: چهار قدم برای تنظیم دوباره بدن، ذهن، روابط و اهداف‌تان" و دکتر جنفیف فون لوب، روانشناس بالینی و نویسنده کتاب "والدین شاد، فرزند شاد" است. این دو معتقدند که با وجود اضطراب و استرس زندگی مدرن، می‌توان و باید راه‌هایی برای داشتن خانواده آرام جستجو کرد.
راهکارهای دکتر چترجی:
۱- غذا خوردن بدون موبایل و تبلت- "وقت غذا، فرصتی عالی برای وقت گذراندن و گپ زدن با کسانی است که با آنها ارتباط داریم. نگاه کردن به گوشی‌های هوشمند و تبلت در این زمان می‌تواند واقعاً حواس‌مان را پرت کند.این نکته خیلی مهم است که در هنگام خوردن صبحانه، ناهار یا شام، تلفن‌ها را کنار بگذارید و حواس‌تان را به کسانی که در کنارتان هستند بدهید."
۲- روزانه تمرین قدرشناسی کنید - "این بخش مورد علاقه من از روز است. من، همسرم و فرزندانم هر شب هنگام خوردن شام به سه سوال پاسخ می‌دهیم:امروز چه کاری انجام دادم تا کسی را خوشحال کنم؟
دیگران برای خوشحال کردن من چه کردند؟امروز چه چیزی آموختم؟ قول می‌دهم که اگر در زندگی روزمره‌تان این کار را انجام دهید، احساس استرس کمتر و نزدیکی بیشتری با فرزندان‌‎تان خواهید کرد."
۳- با هم تمرین تنفس کنید- "شاید فکر کنید که این از آن مواردی است که بچه‌ها از آن فرار می‌کنند، ولی به شما قول می‌دهم که اگر شما آن را در پیش بگیرید، به احتمال زیاد فرزندان‌تان از آن پیروی خواهند کرد.یکی از روش‌های مورد علاقه من برای نفس کشیدن این است که تا سه ثانیه می‌شمارم و نفس می‌کشم، بعد برای ۴ ثانیه نفسم را حبس می‌کنم و در ۵ ثانیه نفسم را بیرون می‌دهم.هرچقدر زمان بیرون دادن نفس‌ طولانی‌تر از زمانی باشد که هوا را وارد ریه‌ها می‌کنید، قادر خواهید بود قسمت آسودگی و آرامش سیستم عصبی خود را فعال و بخش استرس را غیر فعال کنید."
۴- خواب را در الویت قرار دهید - "یکی از مهم‌ترین عوامل استرس چه در کودکان و چه در بزرگسالان کمبود خواب است.کم‌خوابی بر حافظه، قدرت تصمیم‌گیری و قدرت تمرکز شما تاثیر منفی می‌گذارد.ساده‌ترین روشی که برای بزرگسالان یافته‌ام،‌ که به ویژه برای کودکان هم جواب می‌دهد،‌ خاموش کردن تمام وسایل الکترونیکی یک ساعت قبل از رفتن به رختخواب است. این کار را انجام دهید و ببینید که خواب کودکان‌تان به سرعت بهبود می‌یابد."

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها