رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 471975

پمپئو: میخواهیم جهان را در مقابله با ایران با خود متحد کنیم

ساعت24-وزیر امور خارجه آمریکا خواهان اتحاد کشورهای جهان با آمریکا برای مقابله با ایران شد.

به نقل از اسرائیل هایوم، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در تازه‌ترین اظهارات خود علیه ایران گفت: سیاست دولت ترامپ برای متوقف کردن رفتارهای خصومت‌آمیز ایران، هم از نظر سیاسی و هم دیپلماتیک در راستای این بوده است که کشورهای سراسر جهان ایران را به عنوان بزرگ‌ترین کشور حامی تروریسم بشناسند.

وی در ادامه ادعا کرد: هفته گذشته ایرانی‌ها یک کارزار ترور در استانبول و علیه یک ایرانی مخالف ایجاد کردند این‌ها کار کشورهای عادی نیست. ما به دنبال آن هستیم که کشورهای جهان، مانند اروپایی‌ها که رویکردی بسیار متفاوت درباره برجام دارند را با خود متحد کنیم و رئیس‌جمهور ما می‌خواهد که ایران بداند، نمی‌توانند کارهایی مانند آن‌چه تاکنون انجام داده‌اند را انجام بدهند و هیچ هزینه‌ای برای آن پرداخت نکنند.

پمپئو در ادامه گفت: شما شاهد افزایش توان بازدارندگی ما از طریق فعالیت‌‌های ما در تنگه هرمز بودید. سه هفته پیش، آمریکا افزایش نیروهای نظامی آمریکا و بالابردن توان بازدارندگی در عربستان سعودی را اعلام کرد، من فروش تسلیحات به منطقه برای کمک به عربستان سعودی و امارات را اعلام کردم.

وی مدعی شد: امیدواریم با این اقدامات ایران درک کند که فعالیت‌های بدخواهانه‌ ایران در هر جایی از جهان که اتفاق بیفتد، برای آن‌ها هزینه‌ای دارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها