رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 472835

احضار «تاجزاده» به جرم امضای بیانیه

ساعت24-مصطفی تاجزاده، کنشگر سیاسی اصلاح‌طلب احضار شد. تاجزاده صبح دیروز در صفحه شخصی خود در توییتر از احضار خود خبر داد و نوشت که احضاریه شعبه 4 دادسرای فرهنگ و رسانه را به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام دریافت کرده است.

اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام که در احضاریه برای تاجزاده مکتوب شده‌ به احتمال بسیار به بیانیه‌ای ارتباط دارد که اخیرا از سوی برخی چهره‌های اصلاح‌طلب و فعالان سیاسی در واکنش به حوادث و اعتراض‌های هفته پایانی آبان‌ ماه منتشر و به بیانیه 77 نفر معروف شد.

پس از اعتراض‌های صورت‌ گرفته به افزایش نرخ بنزین که در ادامه با آشوب مواجه شد که بر اثر این حوادث که منجر به جان باختن و بازداشت برخی از شهروندان شد 77 اصلاح‌طلب بیانیه‌ای صادر کردند. پس از انتشار این بیانیه گفته شد که متن این بیانیه در واقع مواضع همین اصلاح‌طلبان پس از حوادث دی‌ ماه 96 نیز بوده اما به دلیل اظهارنظر برخی احزاب و چهره‌های حزبی، همه اصلاح‌طلبان ترجیح دادند صدای واحدی از این جریان سیاسی در واکنش به حوادث دی ‌ماه 96 شنیده شود.

یک خبرگزاری اصولگرا اما پس از انتشار این بیانیه، اقدام به تحریف متن اصلی کرد و متن تحریف شده را با امضاهایی جعلی منتشر کرد. پس از آن اقدام به گرفتن مصاحبه از افرادی کرد که در لیست اولیه (77 نفر) نبودند. طبیعی بود که این افراد امضای خود پای این بیانیه را تکذیب کردند. همین موضوع باعث شد که این خبرگزاری در اقدامی غیرحرفه‌ای و غیراخلاقی مصطفی تاجزاده را متهم به جعل امضا کند! به گفته برخی کنشگران سیاسی که این بیانیه را امضا کردند، فشارها از سوی برخی نهادهای امنیتی از همان زمان انتشار بیانیه آغاز شد.

برخی نهادهای امنیتی طی تماس‌های تلفنی با برخی از این کنشگران به ‌خصوص آنان که سابقه سیاسی کم‌تری دارند خواستار پس گرفتن امضا شدند و تهدید کردند که آنها را احضار می‌کنند. رسانه‌های جریان اصولگرا پروپاگاندایی را علیه این 77 نفر آغاز کردند و اغلب مدعی شدند که متن بیانیه از سوی شخص تاجزاده تدوین شده؛ این در حالی بود که بیانیه از سوی گروهی از این 77 نفر تدوین و به صورت مکتوب درآمده سپس به امضای باقی افراد رسیده ‌بود. در همین راستا اکنون مصطفی تاجزاده، معاون سیاسی وزیر کشور در دولت اصلاحات برای روز هجدهم آذر به دادگاه فرا خوانده شده و آن‌ طور که خود در توییتر نوشته در مورد این موضوع باید توضیح دهد اما به نظر می‌رسد که تاجزاده قصد ندارد به دادسرای فرهنگ و رسانه مراجعه کند. آن‌ طور که او در حساب کابری‌اش در توییتر خود توضیح داده، شکایتش از آیت‌الله جنتی در هیچ محکمه قضایی رسیدگی نشده‌ و به همین خاطر قصد ندارد تا زمانی که به شکایتش رسیدگی شود در مراجع قضایی حضور یابد.

منبع: روزنامه اعتماد

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها