رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 473896

عضو فراکسیون امید: کشاندن مردم پای صندوق‌های رای احتیاج به تعدد کاندیداها و تایید صلاحیت‌ها دارد

ساعت24-محمد کاظمی نماینده مجلس در مورد ترکیب مجلس آینده گفت: اگر شورای نگهبان مقداری با دید باز و نگاه ویژه به شرایط کشور صلاحیت افراد را بررسی کند قاعدتا از هر دو طیف اصولگرا و اصلاح طلب در مجلس آینده خواهند بود البته طیف اصولگرا تعدادشان بیشتر خواهد بود.

اگر مثل گذشته محدودیت‌ها زیاد باشد ما نباید امیدوار به حضور اصلاح طلبان در مجلس باشیم

این عضو فراکسیون امید ادامه داد: اگر مثل گذشته محدودیت‌ها زیاد باشد ما نباید امیدوار به حضور اصلاح طلبان در مجلس باشیم و شرایطی همانند مجلس نهم اتفاق می‌افتد.

نماینده ملایر در مجلس خاطر نشان کرد: تجربه ما می گوید این اتفاق خواهد افتاد در کنار آن به لحاظ عملکرد منفی دولت راهیابی جریان اصولگرا و اعتدال گرا این دوره به مجلس مشکل خواهد بود.

نایب رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا در این دوره شاهد رد صلاحیت های گسترده خواهیم بود،گفت: گمان نمی کنم که این اتفاق بیفتد. شرایط کشور ایجاب نمی‌کند که شورای نگهبان سخت برخورد کند، کشاندن مردم پای صندوق های رای احتیاج به تعدد کاندیداها و تأیید صلاحیت ها دارد و با توجه به اینکه عموما کاندیدای اصلاح طلب إقبال عمومی شان بیشتر است باید شورای نگهبان با وسعت نظر عمل کند.

وی در مورد احتمال حضور افراد اصولگرای تندرو در مجلس آینده گفت: این خطر وجود دارد چون اینها تشکیلاتی و سازمانی شده کار می کنند. ابزارهای خوبی نیز در اختیار دارند .

کاظمی تاکید کرد: واقعیت امر این است که در حال حاضر مردم نه به اصلاح طلبان و نه به اصولگرایان اقبالی ندارند. مشکلات اقتصادی مردم را از پا درآورده است اگر گروهی بیایند و مدعی شوند که می توانند در مسائل بین المللی و ارتباط با دنیا و برداشتن تحریم ها قدم بردارد می توانند امیدوار باشند .

این نماینده مجلس در مورد اینکه آیا تندروها می توانند مدعی برداشتن این قدم ها باشند گفت: اتفاقا این تندروها موانعی را در گذشته پیش آوردند که ما به اینجا رسیدیم اما به هر حال مدعی خواهند بود.

این عضو فراکسیون امید در مورد احتمال ریاست قالیباف در مجلس آینده گفت. با توجه به اینکه کاندیدای شاخص اصلاح طلب در میدان نیستند بعید نیست که آقای قالیباف رئیس شود.

نماینده ملایر در مجلس در مورد ریاست کاندیدای اصلاح طلب نیز تاکید کرد: البته ما می توانیم بروی آقای پزشکیان و انصاری مانور بدهیم آقای انصاری را برای این کار مناسب می دانم چراکه وی فرد مسلطی به آیین نامه ها و قوانین است. بنده دوره ششم با آقای انصاری کار کرده ام و وی فرد مسلط است.

وی ادامه داد: مشکلی برای تأیید صلاحیت آقای انصاری وجود ندارد و به احتمال زیاد وی سرلیست اصلاح طلبان در تهران شود و در صورت راهیابی وی به مجلس می توان برای ریاست وی کار کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها